شناسهٔ خبر: 46923259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دامپزشکی نیشابور خبر داد:

انجام بیش از ٢۴ هزار تست سل و بروسلوز گاوی در نیشابور

رئیس دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: سال گذشته از ١١ هزار و ٢٨۴ رأس گاو تست سل و از ١٣ هزار و ٣٩۴ رأس گاو نیز خونگیری جهت شناسایی دام‌های مبتلا به بیماری سل و بروسلوز، (تب مالت) انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلیمانی در آخرین روز از هفته سلامت افزود: پارسال بیش از ٢۴ هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین جهت پایش سل و بروسلوز تست و خونگیری شده اند که در این میان ١٢ رأس دام سلی و ١٩ رأس نیز بروسلوزی شناسایی و حذف شده اند، ضمن اینکه در این مدت ۶ هزار و ٨١١ رأس گوساله ماده و یازده هزار و ٢۵۶ رأس گاو بالغ بر علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) واکسینه شده اند. 

وی ضمن تاکید بر عدم درمان این دو بیماری خطرناک و مشترک بین انسان و دام خاطر نشان کرد: تنها را مبارزه با سل گاوی شناسایی از طریق انجام تست و حذف یا کشتار دام و در بیماری بروسلوز نیز ابتدا واکسیناسیون گوساله ها و گاوهای بالغ و در صورت ابتلا به تب مالت تنها راه مبارزه حذف دام می باشد. 

رئیس دامپزشکی شهرستان نیشابور از دامداران و شهروندان خواست جهت پیشگیری از ابتلا به این دو بیماری خطرناک ضمن رعایت مسائل بهداشتی از مصرف شیر و دیگر فرآورده های لبنی غیر پاستوریزه خودداری کرده و در صورت استفاده از شیرخام حتما آن را پنج دقیقه بجوشانند.

نظر شما