شناسهٔ خبر: 46920547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد:

۴۷ میلیون هکتار از اراضی کشور سنددار شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد کشور گفت: تاکنون برای ۴۷ میلیون هکتار از اراضی کشور سند حدنگاری (کاداستر) صادر شده که نسبت به سال ۱۳۹۸ بیش از ۴۷۸ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سعید بابازاده روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: با تلاش سازمان ثبت اسناد، مدیران استانی و سایر دستگاه‌های مسئول سال گذشته ۵۴.۵ میلیون هکتار از اراضی کشور برای صدور سند مالیکت براساس نقشه کاداستر آماده سازی و تثبیت مالکیت انجام شده‌است.

بابازاده با اشاره به رشد ۴.۵ برابری صدور سند مالکیت نسبت به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: در استان بوشهر از یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی ملی بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن حدنگاری شده است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک با قدردانی از تلاش رئیس کل دادگستری و دستگاه‌های متولی در اجرا طرح کاداستر در استان بوشهر افزود: تلاش می‌شود بزودی جشن انفال در کشور در بخش کاداستر اراضی ملی و به عنوان حفظ حقوق بیت‌المال برگزار شود.

وی ادامه داد: اجرای بخش عظیمی از طرح حدنگار به عنوان یک کار بر زمین مانده چندین ساله در مدت کمتر از ۲ سال تحولی بزرگ در این عرصه به شمار می‌رود.

بابازاده بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یک مرجع شبه قضایی نقشی مهم در صدور احکام وصول مطالبات بانکی و اجرای اسناد رسمی شامل چک و مهریه دارد به نحوی که در سال گذشته بیش از ۵۹ هزار و ۶۰۰ پرونده توسط این سازمان مختومه شده‌است.

وی یادآور شد: مختومه این شمار پرونده نسبت به سال ۹۸، ۳۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در کنار این آیین‌نامه، اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌الاجرا اصلاح شده و منطبق با قانون اجرای محکومیت‌های مالی و قانون اجرای احکام مدنی انجام شده و در این ارتباط ۱۸ میلیون سند رسمی تنظیم و مجوز تاسیس ۹۰۰ دفترخانه جدید نیز صادر شده‌‍است.

وی ادامه داد: همچنین ثبت ۱۲ هزار و ۶۲۶ اختراع در سال گذشته را از دیگر فعالیت‌های مهم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد.

بابازاده گفت: در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه جدی با فساد و تأکید رئیس قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در سال گذشته مبارزه با فساد را بدون هیچگونه اغماضی اجرا کرد و ۹۷ نفر از کارکنان فاسد، دلال، کارچاق‌کن، وکلا و سردفتران فاقد صلاحیت را دستگیر کرد.

وی اظهار داشت: سازمان اسناد و املاک به عنوان یکی از بازوهای قوه قضائیه به شمار می‌رود که علاوه بر توجه به حقوق مالکیت مردم در اعتبارسنجی به معاملات رسمی و تنظیم روابط و مناسبات نقشی مهم و تاثیرگذار دارد.

بابازاده بیان کرد: تقویت عدالت و امنیت اجتماعی و اقتصادی، حفظ حقوق مردم و پیشگیری و جلوگیری از اختلاف‌ها و دعاوی از رسالت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک است.

در این آئین محمد رضا بزرگمهر به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان بوشهر معرفی و از خدمات مهرداد دلجو تقدیر شد.

نظر شما