شناسهٔ خبر: 46919404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صلاحیت ۴۲۴ داوطلب انتخابات شوراهای شهرستان شیراز احراز شد

شیراز-ایرنا-فرماندار شیراز گفت: از ۷۷۶ داوطلبی که برای شرکت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان شیراز ثبت نام کرده بودند، صلاحیت ۴۲۴ نفر توسط هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات احراز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،محمدرضا امیری چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه نتایج تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهرستان شیراز امروز هشتم اردیبهشت‌ماه به داوطلبان اعلام می‌شود،گفت: از ۷۷۶ داوطلبی که برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر در شهرستان شیراز نام نویسی کردند ۱۶ نفر انصراف داده که از میان ۷۶۰ نفر باقیمانده ۴۲۴ نفر تایید و ۳۳۶ نفر رد صلاحیت شده‌اند.
فرماندار شیراز اعلام کرد: از ۴۲۴ داوطلب تایید صلاحیت شده ۳۳۹ نفر زن و ۸۵ نفر مرد هستند.

امیری همچنین بیان کرد: در شهر شیراز ۶۲۹ نفر برای انتخابات شورای اسلامی این شهر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۶۰ نفر تایید و ۲۶۹ نفر رد صلاحیت شده اند.
وی ادامه داد: داوطلبان رد صلاحیت شده می‌توانند در فرصتی ۱۰ روزه شکایت و اعتراض خود را به هیات نظارت اعلام کنند.
فرماندار شیراز اعلام کرد: نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها، ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه صلاحیت ۴۴.۲ درصد از داوطلبانی که برای حضور در انتخابات شوراهای شهرستان شیراز ثبت‌نام کرده بودند، از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت، احراز نشده است،گفت: از بین کل داوطلبانی که برای حضور در انتخابات شوراها در شهرستان شیراز ثبت نام کرده بودند، صلاحیت ۵۵.۸ درصد از سوی هیات اجرایی و نظارت احراز شده و مابقی احراز نشده است.
امیری اضافه کرد: براساس ماده ٥٣ قانون انتخابات، داوطلبان رد صلاحیت شده در روستاها می‌توانند به هیات نظارت شهرستان شکایت و داوطلبان شهرها می‌توانند به هیات نظارت استان شکایت کنند.
او اعلام کرد که داوطلبان رد صلاحیت شده در شیراز می‌توانند برای ثبت شکایت خود به آدرس بلوار سیبویه، خیابان حسینی، میدان آستانه، مجتمع تجاری بین الحرمین، واحد ١٢ مراجعه کنند.

فرماندار شیراز همچنین با تبریک روز شوراها گفت: شوراهای اسلامی تبلور مردمسالاری هستند و موضوع واگذاری امور به این نهادها منجر به تشکیل پارلمان های محلی شد و این از افتخارات ملت محسوب می شود. 

امیری ابراز امیدواری کرد جایگاه شوراها همچنین انتظارات از این نهادهای مردمی بیش از پیش قانونمند شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما