شناسهٔ خبر: 46917378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خبر داد:

افتتاح تصفیه‌خانه سد سرنی در میناب/ اشتغال 85 درصد نیروهای بومی در هرمزگان

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: تصفیه‌خانه سد سرنی در میناب روز پنج شنبه در قالب پویش الف-ب ایران افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدحسن رضوی، مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: تصفیه‌خانه سرنی یکی از پروژه‌های مهم ملی و آخرین بخش از طرح سد سرنی و سامانه انتقال و تصفیه‌خانه است.

وی افزود: این طرح با هدف تامین و ارتقای کمی و کیفی آب شرب منطقه احداث شده و با اتمام عملیات اجرایی آن، هم‌اکنون آب تصفیه‌شده جهت مصارف مردم منطقه آماده تحویل شده است و طی روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رضوی ادامه داد: این تصفیه‌خانه که در شهرستان میناب استان هرمزگان واقع شده، دو مترمکعب بر ثانیه ظرفیت دارد و شامل فرآیندهای اصلی هوادهی، زلال‌سازی، فیلتراسیون، کلراسیون و شناورسازی هوای محلول (Dissolved Air Flotation) است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران عنوان کرد: برای احداث این تصفیه‌خانه مبلغ 33 میلیارد تومان و 15 میلیون یورو از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول اجرای این پروژه که سه سال به طول انجامیده، به طور متوسط 200 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار بوده‌اند که از این تعداد، بالغ بر 85 درصد از نیروهای بومی استان تامین شده است.

نظر شما