شناسهٔ خبر: 46913689 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد»/ خروج بخش عمده کارکنان سفارت آمریکا از افغانستان/ تلاش بغداد برای کاهش اختلاف میان ایران و کشورهای عربی

حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد»، خروج بخش عمده کارکنان سفارت آمریکا از افغانستان و تلاش بغداد برای کاهش اختلاف میان ایران و کشورهای عربی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، معاون سیاسی وزارت امور خارجه درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، گفت: روند در مسیر درستی قرار دارد اما هم چالش و هم جزئیات سختی داریم.

- سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر وزیر امور خارجه ایران به عمان در روز چهارشنبه خبر داد.

- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که به تمامی کارکنان غیرضروری سفارت این کشور در افغانستان دستور ترک کابل را داده است.

- سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که نماینده آمریکا در امور ایران برای شرکت در گفت‌وگوهای غیرمستقیم درباره توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ عازم وین شده است.

- ولیعهد عربستان با ادعای این‌که این کشور به دنبال صلح و ثبات در منطقه است، گفت که ریاض مخالفتی با بهبود روابط با تهران ندارد.

- کاخ سفید با اشاره به دیدار هیأت اسرائیلی و مقام‌های آمریکایی در وین، اعلام کرد که هر دو طرف نسبت به پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران «ابراز نگرانی جدی» کرده‌اند.

- وزارت دفاع آمریکا قصد دارد حدود ۱۸ میلیارد دلار برای توسعه، تولید و نگهداری جنگنده جدید به منظور رهگیری موشک‌ها از ایران یا کره‌شمالی اختصاص دهد.

- وزیر خارجه عراق طی سخنانی تلویزیونی با مهم خواندن سفر همتای ایرانی خود به عراق، گفت که بغداد برای کاهش اختلاف میان کشورهای منطقه تلاش می‌کند.

- فرمانده تروریست‌های سنتکام با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که تا زمانی که رویکردهای این کشور تغییر نکند، برقراری ثبات و امنیت واقعی در منطقه دور از ذهن خواهد بود.

- سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد» در خمیس مشیط خبر داد.

- سفیر قطر در مسکو تاکید کرد که دوحه با ایجاد سازوکار مشورتی سه‌گانه با روسیه و ترکیه، به هیچ عنوان به دنبال محدود کردن نقش ایران در سوریه نیست.

 

نظر شما