شناسهٔ خبر: 46908999 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

وزیر بهداشت خبر داد

شناسایی ۳ مورد کرونای آفریقایی در ایران

صاحب‌خبر -
وزیر بهداشت از شناسایی سه مورد ویروس آفریقای‌ جنوبی کرونا در یکی از استان‌های جنوبی کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، سعید نمکی گفت: متأسفانه مرگ‌های ناشی از بستری‌های زیادی که در این روزها داشتیم، رو به افزایش خواهد بود و چند روز آینده روزهای سخت‌تری را از نظر دریافت تعداد مرگ‌های ناشی از بستری‌های انبوه این روزها خواهیم داشت. نمکی اظهار کرد: خبر ناخوشی که باید به مردم بگویم این است که ما لحظه‌ به‌ لحظه ورود ویروس‌های موتاسیون‌ یافته دیگر را به کشور رصد می‌کردیم؛ قبلاً اعلام کرده بودم که ویروس‌ها پاسپورت نمی‌خواهند. همان‌طور که ویروس ووهان توانست خودش را به قطب برساند. صدای پای ویروس‌های آفریقای جنوبی و برزیلی را هم در پشت در مرزهایمان می‌شنیدیم و همچنین ویروس هندی را که از مرزهای شرقی و جنوب شرقی همواره ورودش ما را تهدید می‌کند. وی تأکید کرد: با توجه به اینکه علم به حضور و شیوع ویروس آفریقای‌ جنوبی و برزیلی در کشورهای همسایه داشتم، مکاتباتی برای منع ورود و خروج موارد از برخی کشورهای همسایه کرده بودم که به هردلیل، مسائل دنبال نشد و متأسفانه دیشب گزارش دریافت کردیم که در یکی از استان‌های جنوبی برای اولین بار سه مورد ویروس آفریقای جنوبی را در یک مجموعه پیدا کرده‌ایم.
وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه ویروس هندی هم صدای پایش را نزدیک‌تر کنار خودمان می‌شنویم. تمام تبعه هندی و پاکستانی را که وارد شدند ، بررسی می‌کنیم. دیروز در یکی از شهرستان‌هایمان مواردی از هندی‌هایی را که مبتلا به کرونا بودند ، داریم ارزیابی می‌کنیم و امیدواریم از نوع موتاسیون یافته هندی نباشند.
وزیر بهداشت گفت: امیدوارم بتوانیم در این مرحله چوب سنگین بر گرده نظام سلامت با عدم رعایت فاصله گذاری، با عدم رعایت پروتکل‌ها وارد نکنیم تا خدایی نکرده بعد از ویروس انگلیسی به دام شیوع گسترده ویروس آفریقای جنوبی نیفتیم که از همه اینها سرسخت‌تر بود و بسیاری از واکسن‌ها رویش جواب نداده و اگر هم جواب بدهد جواب مختصری است.



برچسب‌ها:

نظر شما