شناسهٔ خبر: 46906553 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

احد وظیفه؛

بارش‌ها نسبت به سال قبل ۵۵درصد کم شد

رییس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به گذشت بالای ۷ ماه از سال آبی، خشکسالی هیدرولوژی و کشاورزی بر کشور حاکم‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ احد وظیفه رییس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه در اکثر نقاط کشور بارندگی ها کمتر از نرمال است، اظهار کرد: استان های نوار غربی کشور و سایر نقاط از جمله مرکز، نوارشمالی، شمال غرب و غرب بارندگی ها کمتر از نرمال است، تنها درصد آنامولی یا بی هنجاری متفاوت است.

وی افزود: با توجه به نبود بارش قابل توجه در فصل تابستان و گذشت بیش از ۷ ماه از سال آبی، عمده بارش ها کمتر از نرمال بوده که با این وجود خشکسالی هیدرولوژی و کشاورزی بر کشور حاکم است.

وظیفه ادامه داد: با توجه به اثر کم بارشی در آبدهی رودخانه ها و چالش تامین آب شرب، بسیاری از کشت های دیم قابل برداشت نیستند.

رییس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه دما در بهار، پاییز و زمستان بالاتر از نرمال بوده است، بیان کرد: افزایش دما و تشدید ذوب برف منجر به کمبود منابع آب در ماه های پایانی زمستان و بهار می شود.

به گفته وی، با توجه به کم بارشی سال زراعی آبی و افت حجم ذخایر سدها، شاهد اثرات منفی ماه های باقی مانده گرم سال آبی هستیم.

وظیفه در پایان تصریح کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال ۱۱۳ میلی متر و در دوره بلندمدت ۲۰۰.۸ میلی متر بوده که این امر کاهش ۴۳.۷ درصد نسبت به دوره نرمال و ۵۵ درصدی مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما