شناسهٔ خبر: 46905599 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جولان زبانه‌های آتش در ارتفاعات کوه گُرم شهرستان جهرم

آتش سوزی ارتفاعات کوه گُرم شهرستان جهرم که از دیروز بعدازظهر آغاز شده همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

عبدالحسن صمدنژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،گفت: نیرو‌های امدادی منابع طبیعی، گروه‌های مردمی عشایر و جمعی از طبیعت دوستان از ساعات اولیه وقوع آتش سوزی در منطقه حضور داشته و همچنان در تلاش برای مهار آتش هستند.

او با بیان اینکه این حریق در ارتفاعات صعب العبور به وقوع پیوسته افزود: برای مهار آتش تقاضای بالگرد به ستاد مدیریت بحران استان داده شد که پس از هماهنگی‌های لازم بالگرد هلال احمر امروز صبح به منطقه اعزام تا نیرو‌های امدادی بیشتری را به ارتفاعات منتقل کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس ضمن قدردانی از تلاش و حضور بی وقفه تمامی نیرو‌ها در این عملیات افزود: نیرو‌های منابع طبیعی، مردم و دوستداران طبیعت هم چنان در منطقه حضور دارند و برای مهار و خاموش کردن آتش درتلاشند.

او با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی عمومی در حفاظت از منابع طبیعی تصریح کرد: بی‌احتیاطی در طبیعت اثرات زیانباری برای جنگل و مرتع به دنبال دارد چرا که به اعتقاد متخصصان و کارشناسان امور جنگل و محیط زیست، عرصه‌های سوخته برای احیاء مجدد به چندین سال زمان نیاز دارند.

صمد نژاد از مردم، مرتعداران و به ویژه بهره برداران روستا‌هایی خواست ضمن رعایت قوانین، در حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی تلاش بیشتری نموده تا شاهد آسیب و تخریب‌های ناشی از وقوع حریق دراین عرصه‌ها نباشیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما