شناسهٔ خبر: 46902525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

اصناف شهرستان‌های آوج و البرز مجاز به فعالیت شدند

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: اکنون شهرستان‌های البرز و آوج در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و اصناف، بازاریان و مشاغل گروه دو، سه و چهار مجاز به فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه قرارگاه مقابله با کرونای استان که ظهر امروز برگزار شد گفت: اکنون شهرستان‌های البرز و آوج در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و اصناف، بازاریان و مشاغل گروه دو، سه و چهار مجاز به فعالیت هستند.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین ادامه داد: دو شهرستان‌ قزوین و تاکستان به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند و محدودیت‌ها همچنان پا برجا است.

وی ابراز کرد: فعالیت بازار و کسبه به دلیل تجمع افراد در کاهش بار بیماری از نقش قابل توجهی برخوردار بوده و همکاری آن‌ها ضروری است و این قشر در مقابله با کرونا  بیش از ۹۰ درصد همکاری داشتند و حتی در مواردی داوطلبانه برای مقابله با این ویروس اقداماتی را انجام دادند که قابل تقدیر است.

قانون منع تردد برای اهداکنندگان خون اجرا نمی‌شود

این مسئول عنوان کرد: با توجه به قرار داشتن قزوین در شرایط قرمز کرونایی مراسم شب‌های قدر در تمام نقاط استان صرفا در فضای باز، با رعایت اصول بهداشتی و به طول حداکثر دو ساعت برگزار می‌شود و لازم است مسئولین مربوطه بر این روند نظارت داشته باشند.

وی درباره قانون منع تردد برای اهداکنندگان خون ابراز کرد: قانون منع تردد شبانه برای اهداکنندگان خون اجرا نمی‌شود و هماهنگی‌های لازم برای آن انجام شده است.

حبیبی اظهار کرد: مرحله دوم واکسیناسیون کرونا از امروز در استان آغاز شد؛ اما توجه به این نکته ضروری است که در این شرایط نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است.

وی ادامه داد: طی ۱۴ ماه گذشته یک‌هزار و ۵۳۰ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آن‌ها افراد بالای 60 سال بودند.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: توزیع و تزریق واکسن در سطح استان بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ انجام می‌شود و ثبت نام عمومی برای تزریق این واکسن کرونا از طریق دانشگاه علوم پزشکی، رسانه‌ها و یا پیامک به اطلاع همگان می‌رسد و هیچ سایت و یا مکانی برای ثبت نام واکسن وجود ندارد.

نظر شما