شناسهٔ خبر: 46900812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

افزایش ۱۵ هزار و ۷۲۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۵ هزار و ۷۲۰ واحدی معادل ۱.۳۲ درصد به یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۶۷۶ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 6 اردیبهشت) رشد 6162 واحدی شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 193 هزار واحدی رسید و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۵ هزار و ۷۲۰ واحدی معادل ۱.۳۲ درصد به یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۶۷۶ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۰۹۳ واحدی معادل ۱.۳۳ درصد به رقم ۳۱۲ هزار و ۹۰۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۶۹ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، عدد ۴۲۷ هزار و ۴۵۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۰ واحدی به رقم ۲۷۸ هزار و ۲۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۵۱۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۸۳۸ واحد کاهش به رقم ۸۷۶ هزار و ۴۸۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۸۰۱ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۴۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، فولاد، شستا، فخور، وبملت، فارس و شپنا به ترتیب با 2099، 1776، 780، 387، 310، 286 و 265 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خساپا – سايپا، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، خبهمن - گروه‌بهمن، بركت - گروه دارويي بركت و شتران - پالايش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در پایان معاملات امروز بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فنوال(نورد آلومینیوم‌) با ۵.۷۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فایرا، فملی، شاراک، فولاد و فخوز بود. همچنین نماد معاملاتی غسالم (سالمین‌) با ۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فخاس، کروی، سفانو، شبهرن، سفارس و رمپنا قرار گرفتند. نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، شستا، فخوز، وغدیر و شپنا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رمپنا، اخابر و فخاس، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۵۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۳ هزار و ۶۵۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۳ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه 6 اردیبهشت) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹۰۵ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد به یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۳۸ واحد رسید. بنابرجدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۳۶ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد به رقم ۳۰۸ هزار و ۸۰۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۷۶ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد، عدد ۴۲۷ هزار و ۲۶۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۷۰ واحدی به رقم ۲۷۸ هزار و ۱۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۵۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۵۱ واحد کاهش به رقم ۸۶۲ هزار و ۶۶۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۲۵۴ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد نوری(پتروشیمی نوری) با ۵.۶۱ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فجر، فملی، برکت، شستا و فولاد بود. همچنین نماد معاملاتی خبهمن(گروه‌بهمن‌) با ۶.۹۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شبریز، شبندر، واعتبار، خساپا، شبهرن و شتران قرار گرفتند. نمادهای معاملاتی کگل، کچاد، شپنا، فارس، شتران، شبندر و خودرو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و شستا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۸۸۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۹ هزار و ۲۰۰ نوبت معامله و به ارزش ۳۱ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما