شناسهٔ خبر: 46893494 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا؛

پرسپولیس صعود کرد، کار تراکتور و فولاد سخت شد

تهران- ایرنا- پرسپولیس با وجود باخت مقابل الوحده امارات به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد اما کار تراکتور و فولاد سخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پنجمین روز از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با نخستین شکست پرسپولیس در این مسابقات برگزار شد. سرخپوشان که هر چهار بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند، در این مسابقه با یک گل مقابل الوحده باختند.

در دیگر بازی این گروه الریان قطر و گوا هند به تساوی یک بر یک رسیدند.

پرسپولیس با وجود این شکست، با ۱۲ امتیاز در رده نخست گروه پنجم مسابقات قرار دارد. الوحده با ۱۰، گوا با ۳ و الریان با ۲ امتیاز در رده‌های بعدی این گروه هستند.

سرخپوشان پنجشنبه در آخرین بازی خود با الریان روبرو می‌شوند و در صورت کسب یک تساوی هم این شانس را دارند که به عنوان تیم اول راهی دور بعد شوند. اما حتی در صورت شکست پرسپولیس و پیروزی الوحده مقابل گوا، بازهم پرسپولیس در میان بهترین تیم‌های دوم مسابقات قرار خواهد گرفت.

در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا، سه تیم برتر گروه‌های پنجگانه غرب آسیا به همراه پنج تیم اول هر گروه راهی مرحله یک‌هشتم نهایی می‌شوند. پرسپولیس در صورت باخت در بازی آخر مقابل الریان و قرار گرفتن در رده دوم گروه و با کسب هر نتیجه‌ای در دیگر بازی‌های گروه‌های دیگر، راهی دور بعد خواهد شد.

البته شکست پرسپولیس مقابل الوحده، کار را برای دیگر نمایندگان فوتبال ایران نیز سخت کرد. اگر پرسپولیس این تیم را شکست می‌داد، الوحده در نهایت حداکثر ۱۰ امتیازی می‌شد ولی با شرایط کنونی و احتمال ۱۳ امتیازی‌شدن این تیم، رقابت برای حضور در میان سه تیم برتر دوم گروه‌ها بسیار دشوارتر شده است.

در گروه چهارم، فولاد خوزستان با یک گل مقابل السد باخت. شکست پرونده شاگردان جواد نکونام برای صعود به مرحله بعدی بسته شود.

در دیگر بازی این گروه، الوحدات اردن با نتیجه ۲ بر یک النصر عربستان را شکست داد. به این ترتیب در جدول رده‌بندی السد با ۱۰، النصر با ۸، فولاد با ۵ و الوحدات با ۴ امتیاز رتبه‌های اول تا چهارم را در اختیار دارند.

فولاد پنجشنبه در آخرین بازی خود به مصاف الوحدات می‌رود و باید به برتری پرگل رسیده و در انتظار شکست النصر مقابل السد بوده تا به رتبه دوم رسیده و همچنان شانس صعود داشته باشد.

تراکتور که در گروه دوم مسابقات حضور دارد، چهارمین تساوی خود را در پنجمین بازی این فصل به دست آورد. بازی این تیم مقابل پاختاکور ازبکستان هیچ گلی نداشت تا شاگردان رسول خطیبی هم کار سختی برای رسیدن به مرحله بعد داشته باشند.

در دیگر مسابقه این گروه شارجه امارات با نتیجه سه بر ۲ مقابل نیروی هوایی عراق پیروز شد و صعود خود به عنوان تیم نخست گروه را قطعی کرد. در میان پنج گروه منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا، فقط شارجه به طور قطع صدرنشین شده است.

پس از شارجه ۱۱ امتیازی، تراکتور با ۷، پاختاکور با ۴ و نیروی هوایی با ۲ امتیاز دوم تا چهارم هستند.

تراکتور پنجشنبه به مصاف شارجه می‌رود. این تیم در صورت پیروزی، باید منتظر نتایج دیگر گروه‌ها باشد تا شاید یکی از سه تیم دوم صعودکننده به مرحله بعدی مسابقات لقب بگیرد.

نظر شما