شناسهٔ خبر: 46890482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رییس سازمان جهادکشاورزی:

ارزش تولیدات کشاورزان گلستان در سال زراعی گذشته 250 هزار میلیارد ریال است

گرگان- رییس سازمان جهادکشاورزی گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان گلستان در سال زراعی ۹۹ - ۹۸ پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن انواع محصول به ارزش افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تولید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گلستان، مختار مهاجر در جلسه هماهنگی و هم اندیشی با دادستان دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: از تولیدات کشاورزان گلستانی، چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن زراعی، حدود ۷۰۰ هزار تن دامی، ۳۴۰ هزار تن انواع تولیدات باغی، ۲۴۰ هزار تن تولیدات جنگل و مرتع و بقیه در حوزه صید و ماهیان پرورشی است.

وی با اشاره به خلاصه ای از وضعیت بخش کشاورزی استان و تولیدات آن ادامه داد: گلستان در تولید ١۶ نوع محصول مهم و استراتژیک در سطح کشور رتبه اول تا پنجم را در اختیار دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی از توزیع نامناسب بودجه و تقسیم آن در شورای برنامه ریزی شهرستان ها، افزایش فهرست بها، تخصیص اعتبارات که به لحاظ زمان، نوع و مقدار آن مناسب برای کار و عملیات اجرایی نیست به عنوان مشکلات بخش کشاورزی نام برد.

مهاجر ادامه داد: تسهیلات بانکی کشاورزی و تغییرات زیاد سرفصل ها و منابع آن، بازرگانی و صنایع تبدیلی و عدم هماهنگی وزارت صمت، سیاست گذاری در مدیریت آب که متولی آن مشخص نیست، دوگانگی تخصیص اعتبارات تحقیقات کشاورزی و دانشگاه ها از دیگر مسایل و مشکلات مطرح شده در بخش کشاورزی است که باید برای رفع آن ها کمک شود.

نظر شما