شناسهٔ خبر: 46886984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

پاسخ به شایعه| تکذیب خودسوزی مقابل ساختمان بورس

رئیس مرکز اطلاعات و اخبار امنیتی وزارت کشور با تصریح بر اینکه ویدئو منتشر شده در فضای مجازی ناظر بر ادعای خودسوزی مقابل بورس دروغ است، تصریح کرد: بررسی‌ها بیانگر آن است که این فیلم مربوط به زمان حال نیست و مربوط به مهر۹۸ و احتمالا مربوط به یک بدهکار بانکی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروز کلیپی با عنوان "خودسوزی مقابل ساختمان بورس" در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که بر اساس آن ادعا می‌شد یکی از سهامداران مال‌باخته، خود را مقابل سازمان بورس با بنزین به آتش کشیده است.

با بررسی‌های انجام‌شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد، هیچ‌گونه خودسوزی مقابل ساختمان بورس اتفاق نیفتاده و همانطور که در کلیپ منتشر‌شده، مشخص است عدم استفاده از ماسک توسط افراد حاضر در فیلم، نشان می‌دهد این کلیپ قدیمی‌‌ بوده و مربوط به پیش از وقوع اپیدمی کرونا است.

در همین زمینه سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه تمامی حوادث آتش‌سوزی در سامانه ۱۲۵ اعلام و ثبت و آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام می‌شوند، گفت: هیچ‌گونه حادثه خودسوزی مقابل ساختمان بورس، به مرکز اطلاع‌رسانی آتش‌نشانی تهران اعلام نشده و آتش‌نشانان برای مهار آتش به این محل اعزام نشده‌اند.

مرکز اورژانس تهران نیز ضمن تکذیب این شایعه تاکید کرد که اگر چنین رویدادی اتفاق می‌افتاد، به مرکز اطلاع‌رسانی این مرکز اعلام می‌شد؛ درحالی که امروز هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر خودسوزی در مقابل ساختمان بورس نداشته‌ایم.

برچسب‌ها:

نظر شما