شناسهٔ خبر: 46882710 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جزئیات مصوبات کارگروه تنظیم بازار/ تخصیص ارز به روغن خام رسوبی در گمرکات

طبق مصوبات تنظیم بازار، مقرر شد تا دسترسی لازم از سوی گمرک در خصوص آمار و اطلاعات برخط واردات و صادرات کالاها ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از گمرک ایران، بررسی مصوبات تنظیم بازار نشان می‌دهد، در آخرین جلسه این کارگروه مقرر شده است، بر اساس تصمیمات دستور دوم یکصدو بیست و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار ( ابلاغی طی نامه شماره 60/308019 مورخ 1399/12/19) و مباحث مربوط به اقدامات و آمار و اطلاعات برخط واردات و صادرات کالاها از سوی گمرکات جمهوری اسلامی ایران پیگیری مجدد به منظور ایجاد سطح دسترسی برخط از سوی معاونت ذیربط در گمرک جمهوری اسلامی ایران مورد تایید و تاکید قرار گرفت.

همچنین نظر به ابلاغ خرید تضمینی انواع دانه های روغنی به شماره 20/30157 مورخ 99/12/11 از سوی وزارت جهاد کشاورزی شامل دانه سویا، دانه آفتابگردان، دانه گلرنگ و دانه کلزا و وجود اختلاف قیمت روغن استحصالی با قیمت ها یمصوب و جاری روغن نباتی پیشنهادات لازم در خصوص آثار مالی اختلاف قیمت و نحوه تامین ما به التفاوت ریالی ناشی از آن در جلسه مطرح و مقر گردید مراتب در جلهس کمیته رصد و پایش روغن خوراکی با حضور انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن نباتی، شرکت بازرگانی دولتی ایران، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان برنامه و بودجه به ریاست قائم مقام وزیر در امور بازرگانی بررسی و اتخاذ تصمیم گردد. همچنین تصمیمات کمیته مذکور به عنوان مصوبه کارگروه تنظیم بازار تلقی می‌گردد.

الف- دفتر امور خدمات بازرگانی نسبت به اعلام میزان ثبت سفارشات انجام شده به منظور تخصیص و تامین ارز واردات انواع روغن خام به بانک مرکزی اقدام نماید.

ب- مانده موجودی روغن خام وارد شده به گمرکات و عدم ترخیص کالا به دلیل تعیین و تکلیف تخصیص و تامین ارز احصاء و به بانک مرکزی ارسال تا نسبت به برنامه ریزی برای ترخیص به موقع کالای مذکور اقدام گردد.

ج- بانک مرکزی گزارش میزان تخصیص و تامین ارز واردات روغن خام در سال 99 و 1400 را در جلسه آتی کارگروه تنظیم بازار ارائه و مطابق با مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نسبت به تخصیص و تامین ارز مورد نیاز کالای مذکور برای سه ماهه ابتدای سال 1400 اقدام نماید.

نظر شما