شناسهٔ خبر: 46877271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرگ و میر روزانه کرونا در کردستان رکورد زد

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۰ بیمار در شبانه روز گذشته در استان جان خود را از دست دادند که از ابتدای سال جاری تاکنون این رقم بی سابقه بوده است.

صاحب‌خبر -

دکتر فرزین رضاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین تعداد آن در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز دوشنبه ۶ اردیبهشت به ثبت رسید و شمار مرگ و میر روزانه برای اولین بار در سال جاری ۲ رقمی شد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است، افزود: در حال حاضر ۶۶۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد  ۳۴۱ نفر در سنندج، ۹۴ نفر در سقز، ۷۱ نفر در قروه، ۳۸ نفر در مریوان، ۲۷ نفر در کامیاران، ۴۶ نفر در بانه، ۳۳ نفر در بیجار، ۱۲ نفر در دیواندره، پنج نفر در دهگلان، ۲ نفر در سروآباد تحت مراقبت و مداوا قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هم اکنون ۸۴ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بستری هستند.

رضاعی گفت: بیشترین نگرانی حال حاضر در مورد مریوان و سنندج است که با تمهیدات انجام شده در سنندج، ۴۰ نفر در بیمارستان تامین اجتماعی بستری هستند و اگر روند افزایشی بستری متوقف نشود از بیمارستان ارتش استفاده  می کنیم.

وی تاکید کرد: شهروندان همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم حضور در تجمعات، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک را رعایت کنند در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان یک‌هزار و ۲۱۷ قربانی داشته است که  ۴۸۱ نفر در سنندج، ۲۲۲ نفر در سقز، ۱۰۷ نفر در مریوان،  ۹۶ نفر در بانه،  ۸۷ نفر در قروه، ۷۳ نفر در کامیاران ، ۷۳ نفر در دیواندره، ۵۶ نفر در بیجار، ۱۹ نفر در دهگلان و سه نفر در سروآباد جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما