شناسهٔ خبر: 46874378 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد؛

توجه به مطالبات مردمی، خدمتی مهم در نظام شورایی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال هایی که شوراها به قدرت رسیده، یکی از خدمات مهم شوراها توجه به مطالبات مردمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه علنی شورای شهرئ مشهد گفت: در هفته پیش رو مناسبت‌هایی همچون روز ایمنی و حمل‌ونقل را داریم و در این حوزه که نیاز ضروری زندگی شهری است، شورای پنجم به حمل‌ونقل پاک و در دسترس توجه کرده است.

او افزود: ولادت امام‌حسن‌مجتبی (ع)، کریم اهل‌بیت (س)، را نیز در نیمه ماه مبارک رمضان گرامی می‌داریم. صلح ایشان از فرهنگ صلح و مدارا نشان دارد که اسلام همیشه بر آن تاکید کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: این روز به‌عنوان روز ملی تکریم خیران نیز نام‌گذاری شده است که اگر این خیران در زمان بحران‌ها نبودند، قطعا دولت نمی‌توانست از پس بحران‌ها بربیاید.

بیشتر بخوانید

حیدری در ادامه بیان کرد: پنجشنبه نهم اردیبهشت‌ماه نیزها روز شوراهاست که این روز را به همه همکاران تبریک می‌گویم، ۲۲سال پیش در دولت اصلاحات بخشی از قدرت به شورا‌ها واگذار شد. انتظار این بود که در سال‌هایی که گذشت، نظام شورایی قدرتمندتر شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداده و قدرت شورا‌ها و نفوذ آن‌ها تقویت نشده است.

او تصریح کرد: با تمام این محدودیت‌ها، نظام شورایی با چالاکی تصمیم‌گیری کرده است و قدرت و سرعت آن یک ضرورت در مدیریت شهری است. اگر نظام شورایی نبود که این فرصت‌ها را ایجاد کند، شهرداری نمی‌توانست کاری انجام دهد و فقط می‌توانست امور اجرایی را سامان دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: خدمات ما همه‌جانبه بوده است و در ابعاد مختلف محیط زیست، معماری، شهرسازی، حقوق شهروندی و دیگر حوزه‌ها انجام شده است. نکته دیگری که در نظام شورایی مهم است، توجه به مطالبات مردمی بوده است.

حیدری اظهار کرد: درباره وضعیت کرونا و محدودیت‌هایش نیز مدیریت شهری برنامه‌هایی دارد. در موج جدید سرعت ابتلا بسیار زیاد کرونا نگران‌کننده است. کادر پزشکی تلاش خود را می‌کند، اما همراهی مردم و رعایت شیوه‌نامه‌ها تا دستیابی به واکسن تنها راه‌حل ماست.


شهر ما با معیار‌های جهانی ترافیک مقایسه‌پذیر نیست

سیدمسعود ریاضی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، درباره روز ایمنی و حمل‌ونقل گفت: این روز روزی برای پرهیز دادن است و با کنکاشی در این مقوله می‌توان دریافت که کار‌های انجام‌شده تا چه اندازه از مقبولیت برخوردار است.

او با بیان اینکه شهر ما با معیار‌های جهانی ترافیک مقایسه‌پذیر نیست، افزود: رگ‌های شهر ما با بیش از ۷۵۰هزار خودرو مسدود شده است. اقداماتی همچون کاهش حدود ۵۰درصدی فوتی‌های تصادفات از اقدامات شایسته‌ای بوده که انجام شده است.

عضو شورای شهر ادامه داد: در سال ۹۹ حدود ۴۰درصد تلفات مربوط به عابرپیاده و حدود ۳۰درصد مربوط به موتور بوده است که اقدامات شهرداری و پلیس در همین سال باعث کاهش ۵ درصدی تلفات عابران شده است.

ریاضی بیان کرد: در زمینه پیاده‌روسازی نیز باید تلاش شود، در زمینه سرعت غیرمجاز نیز باید تلاش‌هایی شود. اگر ۵درصد سرعت کم شود، تصادفات منجر به فوت ۳۰درصد کاهش خواهد یافت که باید روی آن تأکید کرد. افزایش خودرو معضلی بسیار جدی برای شهر است؛ در این راستا اصلاح هندسی از اهم واجبات است و سرعت خودرو‌ها در شهر‌ها باید کم شود.

 

منبع: شهرآرا نیوز

انتهای پیام//ف.ب

نظر شما