شناسهٔ خبر: 46873546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری:

کیانوش رستمی نباید ناامید شود/ کسب سهمیه کاری سخت، اما ممکن است

فاطمه احمدیان

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت: کسب سهمیه المپیک برای کیانوش رستمی کاری سخت، اما ممکن است که می‌تواند در"کلمیبا" رقم بخورد.

صاحب‌خبر -

کوروش باقری در گفت و گو با ایسنا، در تشریح عملکرد تیم ملی وزنه برداری در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان، اظهار کرد: تیم ملی کشورمان در این مسابقات خوب کار نکرد و عملکرد خوبی نداشت و موفقیت‌هایمان تنها در اوزان غیرالمپیکی بود و در اوزان المپیکی دستاورد چندانی نداشتیم.

این پیشکسوت وزنه برداری ایران به ناکامی کیانوش رستمی و سهراب مرادی در کسب سهمیه المپیک در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: این دو وزنه بردار سالهاست که در تیم ملی ایران حضور دارند و تجربیات زیادی بدست آورده‌اند و این رقابت ها بهترین فرصت بود که سهمیه المپیک را بدست بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اتفاقات مسابقات جهانی 2019 تایلند که کیانوش رستمی در این رقابت ها اوت شد و نتوانست وزنه‌ای را مهار کند و آسیب دیدگی که سهراب مرادی دو سال پیش از ناحیه کتف دید، این دو نفر می توانستند در رقابت‌های بعدی با وزنه های سبک جزو هشت نفر اول رنکینگ دنیا باشند و سهمیه را بدست آورند.

باقری اضافه کرد: اکنون به فاصله سه ماه مانده تا المپیک و با ناکامی که در رقابت های سطح طلایی آسیا داشتند، کسب سهمیه کار سخت و دشواری است.

وی با بیان اینکه این دو وزنه‌بردار باید در مسابقات کلمبیا که 20 اردیبهشت برگزار می‌شود شانس خود را برای کسب سهمیه امتحان کنند، گفت: بُعد مسافت تا کشور کلمیبا و عدم زمان کافی برای ریکاوری، کمی کار را برای این دو ورزشکار سخت کرده است.

سرمربی سابق تیم ملی ورنه برداری گفت: هرچند شانس کیانوش رستمی برای کسب سهمیه تنها روی کاغذ است، اما کار غیرممکنی نیست و معتقدم نباید ناامید شود.

وی تاکید کرد: قطعا اگر سهراب مرادی و کیانوش رستمی بتوانند کسب سهمیه کنند، گام بلندی را برای مدال آوری در المپیک برداشته اند، البته کیانوش رستمی در راه المپیکی شدن چند رقیب مهم دارد که آنها هم در مسابقات آسیایی خوب کار نکردند.

باقری در ادامه با انتقاد از رویکرد فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه توسط خود ورزشکاران، اظهار کرد: این روش فدراسیون جهانی روشی فرسایشی است و از طرف دیگر کاهش کیفیت نفرات و رکوردها را نیز بدنبال دارد.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری در ادامه انتقادی هم نسبت عملکرد فدراسیون وزنه برداری کشورمان در عدم پشتوانه سازی برای قهرمانان ملی پوش داشت و گفت: طی شش سال اخیر فدراسیون چکار انجام داده که باید انتظار مدال آوری را از این دو ملی پوش داشته باشیم.

وی افزود: طی این سالها فدراسیون نتوانسته برای قهرمانان ملی پوش از جمله کیانوش رستمی و سهراب مرادی جایگزینی داشته باشند.

باقری با انتقاد از عملکرد رییس فدراسیون وزنه برداری، گفت: به جای اینکه تمرکز فدراسیون صرف شناسایی و ارتقاء استعدادی جوان شود، صرف چیزهای دیگر می شود و دستمان برای کسب سهمیه اینچنین خالی می‌ماند.

وی یادآورشد: امیدوارم وزارت ورزش نسبت به این مسئله توجه کند و ورودی به آن داشته باشد.

انتهای پیام

 

نظر شما