شناسهٔ خبر: 46867409 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار خالد مشعل به رژیم صهیونیستی نسبت به انتفاضه فلسطینیان

تهران – ایرنا - «خالد مشعل» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه شب به رژیم صهیونیستی نسبت به انتفاضه مردم فلسطین علیه اشغالگران و شهرک نشینان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای خبر فلسطین، مشعل گفت: ما بیست و هشتم ماه مبارک رمضان را لحظه‌ای سرنوشت ساز در مسیر انتفاضه در برابر رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان قرار خواهیم داد.

وی افزود: امت اسلامی باید به  ساکنان قدس به هر شکلی کمک کنند. ما با یک نبرد بزرگ روبرو هستیم. اشغالگران به دنبال یهودی سازی، کنترل بر قدس و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی هستند.

رییس دفتر سیاسی حماس در خارج اضافه کرد: در سال ۲۰۱۷ طرح ایجاد درهای الکترونیکی برای مسجد الاقصی را به شکست منجر کردیم و امروز هم نقشه‌های رژیم اشغالگر در باب العامود را ناکام می‌گذاریم.

وی گفت: نبرد قدس تنها مربوط به ساکنان قدس نمی شود بلکه نبرد ملت فلسطین و همه گروه های فلسطینی است و ما بیست و هشتم ماه مبارک رمضان را لحظه‌ای سرنوشت ساز در مسیر انتفاضه در برابر رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان قرار خواهیم داد.

مشعل افزود: رژیم صهیونیستی مشکل اصلی منطقه است و هرگز بخشی از حل آن نبوده است و ما خواهان برگزاری انتخابات در همه مناطق فلسطین از جمله قدس هستیم و توجیهی برای عقب نشینی از برگزاری انتخابات یا تعویق و یا لغو آن وجود ندارد.

قدس اشغالی و برخی دیگر از شهرهای فلسطین طی روزهای گذشته شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهر کنندگان و نمازگزاران فلسطینی در اعتراض به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و فلسطینیان بود.

در درگیری شدید پنجشنبه شب نظامیان و شهرک نشینان صهیونیستی با جوانان فلسطینی در قدس اشغالی ۱۰۵ فلسطینی زخمی شدند.

بامداد روز جمعه هم چندین راکت از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در جنوب فلسطین اشغالی شلیک شد و رژیم صهیونیستی مواضع مقاومت و نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی خود قرار داد.

نظر شما