شناسهٔ خبر: 46867194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زخمی شدن شدید ۳ صلح بان سازمان ملل در مالی

سازمان ملل از زخمی شدن شدید ۳ نیروی کلاه آبی در کشور مالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات محلی و سازمان ملل اعلام کردند سه صلح بان سازمان ملل (نیرو‌های کلاه آبی) روز یکشنبه بر اثر حمله راکتی به یک پایگاه نظامی در شمال مالی به شدت زخمی شدند.

بر این اساس، اولیویر سالگادو، سخنگوی نیروی صلح بانی سازمان ملل در مالی، اعلام کرد این حمله به یک پایگاه در تسالیت که سربازان مالی، صلح بانان سازمان ملل و نیرو‌های فرانسوی را در خود جای داده، انجام شد.

وی افزود سه صلح بان در این حمله "به طور جدی زخمی" شدند. "اوضاع در حال حاضر آرام و تحت کنترل است". یکی از سران قبیله‌ای تسالیت، که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد پادگان صلح بانانی از چاد در این حمله راکتی هدف قرار گرفته است.

مالی از سال ۲۰۱۲ درگیر نبرد با شورشیان افراط گرا است. فرانسه به بهانه سرکوب شورش، در مالی مداخله کرده است، ولی افراط گرایان پراکنده شده و اقدام به سازماندهی مجدد خود کرده اند. صلح بانی سازمان ملل در مالی سال ۲۰۱۳ تشکیل شد و ۱۳ هزار نیرو دارد. بیش از ۲۳۰ تن از اعضای این نیرو‌ها تاکنون جان باخته اند. از جمله شش تن که امسال جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

نظر شما