شناسهٔ خبر: 46861801 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آلکنو: به جز تیم ملی والیبال ایران هیچ‌چیز برایم جالب نیست

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: در حال حاضر به جز تیم ملی ایران هیچ چیز دیگری برایم جالب نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ولادیمیر آلکنو در مصاحبه با سایت فدراسیون والیبال ایران اظهار داشت: آمدن به ایران و چهارمین حضور در المپیک برایم افتخار است.

وی درباره امکانات و میزان تاثیرگذاری شیوه تمرینی تیم ملی در اردوها گفت: تمام امکانات لازم برای تمرین موثر و خوب مهیاست اما در لیگ ملت‌ها متوجه می‌شویم تمرینات و اردوها تا چه اندازه در جهت آمادگی برای حضوری موفق در المپیک توکیو، موثر بوده است.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره جلسه‌اش با محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال اظهار داشت: در این جلسه لیگ ملت‌ها به عنوان تورنمنت تدارکاتی آمادگی حضور در المپیک در نظر گرفته شد. به داورزنی گفتم در لیگ ملت‌ها می‌توانیم ۲ هدف داشته باشیم. نخست این‌که به عنوان یک تورنمنت تدارکاتی جهت آمادگی برای حضور در المپیک به آن نگاه کنیم. دیگر اینکه به دنبال نتیجه گرفتن در این رقابت‌ها باشیم.

وی ادامه داد: اگر برای نتیجه گرفتن راهی لیگ ملت‌ها شویم، زمان کمی برای آماده‌سازی بازیکنان جوان داریم و به همین دلیل بازیکنان باتجربه تیم برای رقم زدن نتیجه، فشار زیادی متحمل خواهند شد. این کار خطر مصدومیت بازیکنان را بالا می‌برد ولی در عوض به نتیجه خواهیم رسید. اما اگر قصد داریم از لیگ ملت‌ها به عنوان سکویی جهت آمادگی در المپیک استفاده کنیم باید در برخی از بازی‌ها چشم‌مان را روی نتیجه ببندیم و بازیکنان جوان را به زمین بفرستیم. البته در این رقابت‌ها ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه در زمین خواهیم داشت. در مجموع با هر هدفی که راهی ایتالیا شویم، برای استراحت و تفریح به لیگ ملت‌ها نخواهیم رفت.

آلکنو میزان شناختش از بازیکنان ایران را این‌طور توصیف کرد: چند بازیکن را از قبل می‌شناختم. شناخت کافی از لژیونرهای ایرانی شاغل در اروپا دارم. چند بازیکن جوان را زیر نظر گرفته‌ام. هم در آینده و هم در حال حاضر به کمک آن‌ها در تیم ملی نیاز دارم و روی آن‌ها حساب می‌کنم. البته نیاز به زمان بیشتری دارم تا به شناخت کامل از بازیکنان برسم.

وی ادامه داد: برایم مهم است که در لیگ ملت‌ها به بازیکنان جوان فرصت خودنمایی بدهم و آن‌ها را در عمل محک بزنم چون درنهایت همین بازیکنان جوان هستند که در آینده و بعد از رفتن من، می‌توانند به تیم ملی والیبال ایران کمک کنند.

سرمربی تیم ملی گفت: بازیکنان جوان با انگیزه بسیار بالایی تمرین می‌کنند. این اتفاق در گوشه ذهنم است و اثر آن هیچ‌وقت پاک نخواهد شد اما نباید فراموش کنیم که قوی‌ترین‌ و آماده‌ترین بازیکنان به المپیک خواهند رفت.

وی درباره برگزاری لیگ ملت‌های والیبال زیر سایه همه‌گیری کرونا گفت: در جریان این رقابت‌ها در حباب (شرایط قرنطینه‌ای مشابه المپیک) خواهیم بودیم. هر ۲ روز یک بار باید آزمایش بدهیم. محل اقامت تیم‌ها به طور کامل قرنطینه است و هیچ فردی حق خروج از آن را ندارد. اگر کسی از قرنطینه خارج شود حتی در صورت مصدومیت یک بازیکن، دیگر حق برگشت ندارد. شنیده‌ام تیم‌ها حق استفاده از سفارشات تلفنی و اینترنتی را هم ندارند. باید شرایط قرنطینه رقابت‌ها را پذیرفت و به لحاظ ذهنی و روانی خود را آماده حضور در این رقابت‌ها کرد.

او برنامه‌های تیم ملی بعد از لیگ ملت‌ها را این‌طور تشریح کرد: بعد از برگشت از لیگ ملت‌ها و با توجه به این‌که در جریان این رقابت‌ها مجبوریم در مدت زمان حدود یک ماه، زندگی‌ فشرده‌ای در حباب داشتیم، باید به بازیکنانم فرصت چند روزه‌ای برای ریکاوری بدهم. پس از آن زمان بسیار کمی برای رسیدن به آمادگی نهایی تکنیکی و تاکتیی بدون مصدومیت جهت حضور در المپیک خواهیم داشت. چون از دست دادن هر بازیکن در این بازه زمانی کوتاه، به منزله وارد آمدن ضربه بسیار جدی به تیم ملی خواهد بود.

آلکنو درباره تغییر روند مربیگری خود در دوران کرونا خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا پزشک تیم، نخستین فردی است که برقراری رابطه نزدیک با او برایم اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر بازیکنی مصدوم شد تمامی برنامه‌های آمادگی‌اش چه از نظر آزمایش‌ها و چه از نظر فرم ‌آمادگی، باید بین من و دکتر تیم ملی هماهنگ شود.

وی درباره شرایط و زمان حضور لژیونرها در اردوی تیم ملی اظهار داشت: لژیونرهای تیم ملی والیبال ایران، شرایط سختی در لیگ‌های خارجی پشت سرگذاشته‌اند. به همین خاطر فرصت ۱۰ روزه‌ای برای ریکاوری به آن‌ها داده‌ام. البته ممکن است سید محمد موسوی چند روز دیرتر به اردوی تیم ملی ملحق شود که مسئله خاصی نیست. همه لژیونرها آمادگه هستند. بازیکنان، انسان هستند نه آدم آهنی و ماشین.

او درخصوص فاصله زمانی کوتاه بین لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو هم گفت: تقریبا دو هفته و چند روز برای حضور در المپیک بعد از لیگ‌ ملت‌ها فرصت خواهیم داشت که هم فرصت کافی است و هم نیست. به همین دلیل تمرکز اصلی خود را روی افزایش آمادگی فیزیکی بازیکنان خواهیم گذاشت. ضمن اینکه لیگ ملت‌ها هم تورنمنت تدارکاتی مناسبی است برای رسیدن به آمادگی بیشتر.

آلکنو همچنین در پاسخ به این‌که در جریان لیگ ملت‌ها بیشتر روی تیم ایران و آمادگی بازیکنان متمرکز است، یا رصد حریفان المپیکی؟ گفت: در حال حاضر به جز تیم ملی والیبال ایران هیچ چیز دیگری برایم جالب نیست.

نظر شما