شناسهٔ خبر: 46860708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کابل:۶۴ نفر از اعضای طالبان در افغانستان کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن ۶۴ عضو گروه طالبان طی عملیات نیرو‌های امنیتی در ولایت‌های بادغیس، لغمان، غزنی و میدان وردک این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع افغانستان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیات هوایی و زمینی نیرو‌های مسلح کشور علیه شبه‌نظامیان گروه طالبان در ولایت‌های بادغیس، لغمان، غزنی و میدان وردک ۶۴ عضو این گروه کشته شدند.

براساس این بیانیه، طی عملیات نیرو‌های ارتش و پلیس افغانستان ۱۰ شبه‌نظامی نیز زخمی شدند. همچنین مقادیر زیادی مهمات و سلاح متعلق به گروه طالبان نیز منهدم شده است.

گفتنی است که نیرو‌های خارجی به سرکردگی آمریکا قرار بود تا ضرب الاجل اول ماه میلادی می (۱۱ اردیبهشت) خاک افغانستان را تَرک کنند؛ حال آنکه آمریکا مدعی شد تا پیش از ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) این وعده به صورت کامل عملی نخواهد شد.

قرار بود دیروز شنبه، استانبول میزبان نشستی با محوریت صلح افغانستان باشد که با ادامه بدعهدی واشنگتن، طالبان اعلام کرد که مقارن به حضور اشغالگران خارجی نمی‌تواند به صلح در افغانستان امیدوار باشد؛ لذا نشست استانبول به تعویق افتاد.

نظر شما