شناسهٔ خبر: 46856889 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حجم بالای مراجعان در سرای محلات برای ثبت‌نام واکسن کرونا/ به اصرار مراجعه‌کنندگان، اسامی‌شان دریافت شد

مدیر کل سلامت شهرداری تهران از حجم بالای مراجعان در سرای محلات برای ثبت‌نام واکسن کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

«زینب نصیری» مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به مراجعه مردم به پایگاه‌های سلامت و سرای محلات شهرداری بمنظور ثبت نام تزریق واکسن کرونا گفت: شهرداری اطلاعاتی دریافت نمی‌کند. حدود یک هفته پیش یک اطلاع‌رسانی نادرست در فضای مجازی شد که افراد برای ثبت نام تزریق واکسن به پایگاه‌های بهداشت و مراکز درمانی مراجعه کنند. 

او با بیان اینکه بلافاصله استعلامی از وزرات بهداشت دریافت کردیم، افزود: هر سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی تاکید کردند که چنین چیزی صحت ندارد و اگر بخواهیم سالمندان و گروه‌های مختلف ثبت نام کنند به هیچ وجه اجازه مراجعه حضوری را نمی‌دهیم، چرا که بار انتشار بیماری را افزایش می‌دهد. 

نصیری ادامه داد: در دو روز اخیر نیز شاهد بودیم، افرادی به سرای محلات یا پایگاه‌های بهداشت برای ثبت‌نام دریافت واکسن مراجعه کردند و پایگاه‌های بهداشت نیز با جمعیتی مواجه شدند که نمی‌دانستند، چرا به مراکز مراجعه کرده‌اند. 

مدیر کل سلامت شهرداری تهران افزود: شهرداری تهران فضای ساختمان‌های سرای محلات را در اختیار پایگاه‌های بهداشت گذاشته است و همکاران ما در شهرداری خدمتی ارائه نمی‌دهند و خدمات‌رسانی برعهده وزارت بهداشت است. اما دوستان نیز با شرایطی مواجه شدند که نمی‌دانستند چرا مردم به مراکز مراجعه کرده اند. 

او ادامه داد: شنیده‌ام در یکی دو محله حجم زیادی از افراد مراجعه کرده بودند و می‌گفتند ما که تا اینجا آمده‌ایم اسم ما را بنویسید و یکی دو مرکز اسم افراد را نوشتند، چرا که مراجعان محل را بدون اینکه اسم‌شان یادداشت شود ترک نمی‌کردند. 

او با بیان اینکه این مساله را پیگیری کردیم تا مشخص شود چه افرادی این کار را می‌کنند، اضافه کرد: متاسفانه اصلا اقدام خوبی نیست، چرا که دارند با جان مردم بازی می‌کنند. چون تجمع افراد خطر آفرین است. 

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مردم به پایگاه‌های سلامت برای ثبت نام واکسن کرونا مراجعه نکنند، گفت: شهرداری ۸۵ پایگاه سرای محلات را در اختیار پایگاه‌های بهداشت گذاشته است که طرح شهید سلیمانی در آن‌ها اجرا می‌شود. تنها کار مشترک شهرداری با مجموعه وزارت بهداشت در سطح محلات طرح شهید سلیمانی است که هیچ ارتباطی با واکسن ندارد.

نظر شما