شناسهٔ خبر: 46856439 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشدید حفاظت از گور‌های ایرانی در منطقه بهرام گور

تمهیدات محیط زیست فارس برای تشدید حفاظت از گور‌های ایرانی در پی کمبود علوفه و پراکنده شدن حیات وحش به سمت مزارع اطراف به علت خشکسالی‌های اخیر ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،مهدی پور رئیس پارک ملی بهرام گورگفت: کاهش بارندگی ها، بروز خشکسالی‌های اخیر و کاهش پوشش گیاهی موجب کمبود علوفه در پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور و در نتیجه پراکنده شدن گور‌ها به سمت مزارع کشاورزی حسن آباد، دهچاه و روستا‌های اطراف شده است.

او افزود: با دستور حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس کمیته حفاظت از گور خر ایرانی به منظور گشت‌های مستمر شبانه روزی توسط پرسنل اداره پارک تشکیل شده و مقرر شده است ضمن نصب تابلو‌های راهنمای بیشتر برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای تهیه علوفه و علوفه رسانی به گور‌ها با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریزدر اولویت اقدامات قرار گرفته و به منظور جلوگیری از پراکندگی و گدار گور‌ها به سمت مزارع پایش‌های مستمر به‌عمل آید.

مهدی پور ضمن تشکر از عزم جدی مردم فهیم منطقه در حفاظت از گور ایرانی از دوست داران محیط زیست خواست تا در زمینه حفاظت از این گونه ارزشمند یاریگر محیط بانان بوده و علاقه‌مندان به مشارکت در پایش‌های شبانه را به همکاری فراخواند.

اتحادیه بین المللی حفاظت محیط زیست نام این گونه نادر آسیایی رو در فهرست قرمز یعنی در خطر انقراض قرار داده است.

گورخر آسیایی در گذشته جمعیت فراوانی در خاورمیانه، آسیای میانه و چین داشت، اما اکنون نسل آن در بیشتر مناطق منقرض شده و از زیرگونه ایرانی تنها در شاهرود سمنان و بهرام گور شهرستان نی ریز استان فارس باقی مانده‌است.

منطقه حفاظت شده بهرام گور در ۵۰ کیلومتری شهر نی ریز و ۲۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما