شناسهٔ خبر: 46854219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست تجمعات در اروپا برای حمایت از قدس

پریسا فیضی

همزمان با موج همبستگی‌ها با خیزش مردم قدس علیه اشغالگران از پنجشنبه گذشته، هیات‌های عربی و فلسطینی در اروپا خواهان تجمع‌هایی برای حمایت از مردم قدس شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، انجمن‌های فلسطینی در کپنهاگ خواهان تجمع مردمی طی امروز (یکشنبه) در میدان سرخ برای یاری فلسطینیان شدند.

هیات‌ها و انجمن‌های فلسطینی و عربی در برلین نیز خواهان تجمع طی فردا (دوشنبه) در میدان پوتسدامر پلاتس برای یاری قدس و مسجد الاقصی شدند.

از سوی دیگر، موسسه "عدالت واحد" که مقر آن در فرانسه است، خشونت‌های رژیم صهیونیستی در حق شهروندان فلسطینی به ویژه قدس اشغالی محکوم کرد.

این موسسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اشغالگر اسرائیلی از طریق دستگاه پلیس خود، تعدی‌های سیستم‌مندش در حق فلسطینی‌ها در قدس اشغالی را شدت بخشیده و مسجد الاقصی و اطراف آن را به چیزی شبیه پادگان نظامی بدل کرده است چراکه پلیس اسرائیل به صورت گسترده در این مکان حضور دارد تا مانع از اقامه شعائر دینی فلسطینی‌ها از آغاز رمضان شود.

موسسه مذکور اعلام کرد که تیم آن، اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض آزادی عبادت و برپایی شعائر دینی فلسطینیان را رصد کرده و این اقدامات با قطع کابل‌های بلندگوها در مسجد الاقصی آغاز شده و به تلاش‌ها برای بستن درب حطه، یکی از درهای مسجد الاقصی و تخلیه محوطه باب العامود از نمازگزاران جهت آزاد گذاشتن دست صهیونیست‌ها برای یورش به آن کشیده شده است.

این نهاد تاکید کرد، پلیس اسرائیل به حضور خود برای جلوگیری از برپایی شعائر عبادی در مسجد الاقصی ادامه می‌دهد و در مقابل، عبور و مرور شهرک‌نشین‌های تندرو را تسهیل می‌کند؛ شهرک‌نشین‌هایی که برای اشغال باب العامود تلاش کرده و به فلسطینی‌ها حمله کرده‌اند و دارایی‌های آنها را در داخل شهر قدس آتش زدند.

این موسسه در بیانیه خود اتحادیه اروپا را ترغیب کرد تا به مسئولیت‌های حقوقی و اخلاقی خود عمل کرده و بر اشغالگران برای توقف تشدید تنش در محوطه‌های مسجد الاقصی إعمال فشار کند.

این موسسه نسبت به ادامه سکوت بین المللی در قبال رخدادها در قدس هشدار داد که ممکن است به افزایش نقض‌های اسرائیل در داخل این شهر منجر شود و این رژیم به صورت روزافزون و فاحش اصول قوانین بین المللی و قانون انسانی و قانون بین المللی حقوق بشر را نقض کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما