شناسهٔ خبر: 46849670 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف بزرگ‌ترین باند زمین‌خواری در بهبهان/متهمان ۲۰ سال مشغول فروش زمین‌های دولتی بودند

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان گفت: متهمان اصلی پرونده بزرگترین باند زمین خواری در بهبهان دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زندی دادستان عمومی و انقلاب بهبهان گفت: بزرگترین باند زمین خواری در این شهرستان شناسایی و متهمان اصلی این پرونده دستگیر شدند.

او با بیان اینکه متهمان مرتکب فروش زمین‌های دولتی در این منطقه شده بود که پس از ماه‌ها تحقیقات قضایی و تعقیب، سرانجام دستگیر شد، افزود: پرونده از ابعاد گسترده و ارقام بالایی برخوردار است و افراد متعددی با این پرونده در ارتباط هستند.

زندی بیان داشت: متهمان با صدور قرار تامین بازداشت موقت برای کشف کامل موضوعات در اختیار یکی از نهاد‌های امنیتی خوزستان قرار گرفته اند و  متهمان با تشکیل شبکه گسترده مفاسد اقتصادی تاکنون زمین‌های دولتی زیادی را به مردم فروخته بودند که اکنون پس از طی مراحل قانونی، این زمین‌ها به دولت بازگردانده شدند.

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان تصریح کرد: هدف اصلى از تشکیل این پرونده و بازداشت متهمان، احقاق حقوق بیت المال و بزه دیدگان بوده و هماهنگى هاى لازم با مسئولین برای حل فورى مشکلات مالباختگان انجام شده است.

این مقام مسئول گفت: بیش از ٩٠درصد اراضى دو پلاک ٥٥٩٩ و ٥٦٥٦،متعلق به دولت است، شهروندانى که در این دو پلاک زمین خریدارى کرده اند، اسناد و مدارک خرید خود را ارائه کنند تا پس از اثبات انجام معامله بین طرفین، دریافت خسارت از متهمان و پرداخت به حساب مسکن و شهرسازى، زمین خریدارى شده به تملک خریداران دربیاید.

انتهای پیام/م

نظر شما