شناسهٔ خبر: 46848188 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تعیین اصول و الزامات برگزاری انتخابات در شرایط کرونا/ منع تردد بین شهری به قوت خود باقی است

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه ممنوعیت تردد بین شهرها همچنان وجود دارد و تا عادی شدن شرایط اجرا خواهد شد، گفت: در کمیته اصول و الزامات برگزاری انتخابات در شرایط کرونا را مطرح کرده و برای ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کرده‌ایم تا در این ستاد نهایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

«حسین قاسمی» دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی  و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تمهیدات شب‌های قدر تصریح کرد: حدود دو هفته پیش تمهیدات و پیشنهادات‌مان را به ستاد ملی ارائه کردیم و در ستاد ملی مقابله با کرونا نیز نهایی شده است. بعد از وصول مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگی ها در مورد شب‌های قدر و عید فطر اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌ها و فاصله ۴ متر مربع و حداکثر ظرف ۲ ساعت برگزار میشود.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی  و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره عدم لغو ممنوعیت تردد بین شهری در شهرهای قرمز و نارنجی گفت: لغو ممنوعیت تردد شبانه در شب‌های قدر به دلیل این است که ساعت افطار و نماز مغرب با ساعت منع تردد نزدیکی دارد برای این سه شب نیز پیش بینی شده تا مقررات منع تردد شبانه اجرایی نشود.

قاسمی خاطرنشان کرد: منع تردد بین شهری به قوت خود باقی است و ادامه دارد تا زمانی که شرایط شهرها عادی شود همچنان اجرا خواهد شد.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی  و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به ممنوعیت تردد مسافر از/به هند و پاکستان تا اطلاع ثانوی درباره بازگشت مسافرانی که همچنان در هند هستند گفت: روز گذشته جلسه فوق العاده کمیته امنیتی انتظامی ستادملی برگزار و این مورد نیز بررسی شد و راهکار مناسبی برای بازگشت مسافران اتخاذ شد.

قاسمی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک بودن برگزاری انتخابات و هشدار مسئولان مبنی بر اینکه برگزاری انتخابات ممکن است، باعث شیوع پیک پنجم شده و بدون اینکه پیک چهارم تمام شود وارد پیک پنجم شویم آیا راهکاری برای برگزاری انتخابات در کمیته امنیتی انتظامی اجتماعی در نظر گرفته شده‌است، ادامه داد: ما در کمیته، اصول و الزامات برگزاری انتخابات در شرایط کرونا را مطرح کرده و برای ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کرده‌ایم تا در این ستاد نهایی می‌شود.

نظر شما