شناسهٔ خبر: 46846238 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گزارشی از تشدید تجاوزات اشغالگران علیه ملت فلسطین در قدس اشغالی/

حملات شبانگاهی نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجدالاقصی/آمار فلسطینیان بازداشت شده به بیش از 100 نفر رسید/ درگیریهای شدید در طولکرم و قلندیا/ نامزد ریاست لیکود خواستار سرکوب خونین فلسطینیان شد/ادامه ...

منابع فلسطینی از حملات شبانگاهی نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجدالاقصی و زخمی شدن شماری از آنها خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری شهاب، نظامیان رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه به نمازگزاران در مقابل باب العامود در قدس اشغالی حمله کردند، نظامیان صهیونیست در این حمله با گاز اشک آور و باتوم به جان نمازگزاران فلسطینی افتادند که دست کم 12 فلسطینی زخمی شدند.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی خیابانهای اصلی این منطقه را که شاهد جمعیت انبوه نمازگزاران است، با قرار دادن ایستهای بازرسی و موانع آهنین بستند.

 

همچنین درگیری های شدیدی در شهرک الطور قدس اشغالی میان نظامیان متجاوز صهیونیست و شهروندان فلسطینی رخ داد. به گفته شاهدان عینی، درگیری های شدیدی در دو نقطه این شهرک در نزدیکی دو راهی الطور و مرکز شهرک رخ داده است.

 

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست از بمب های صوتی و گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی برای سرکوب جوانان فلسطینی استفاده کردند.

 

این گزارش حاکی است که نظامیان صهیونیست از ابتدای ماه مبارک رمضان، دست کم  100 فلسطینی را بازداشت کرده اند که به گفته محمد محمود وکیل فلسطینی ساکن قدس اشغالی اکثر بازداشت شدگان کم سن و سال هستند و مورد ضرب و شتم صهیونیستها قرار گرفته اند.

 

شهر طولکرم و ایستهای قلندیا و حواره هم شاهد درگیری هایی میان نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینی بوده است.

 

با وجود ادعای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ضرورت آرامش در قدس اشغالی، اما سرکردگان مطرح حزب لیکود به ریاست وی از جمله "نیر برکات" شهردار سابق قدس اشغالی و نامزد احتمالی تصدی ریاست لیکود از نظامیان و پلیس رژیم خواسته است با مشت آهنین با فلسطینیان ساکن قدس اشغالی مقابله کنند.

 

این در حالی است که نفتالی بنت رئیس فهرست یامینا و نامزد احتمالی تصدی نخست وزیری رژیم صهیونیستی در تلاش برای فریب افکارعمومی مدعی شده است آنچه در قدس جریان دارد، هولوکاستی علیه یهودیان است.

 

شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان شاهد تشدید اقدامات تجاوزکارانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به ویژه در منطقه باب العامود است که طی آن اشغالگران از خشونت و گلوله و گاز اشک آور برای سرکوب فلسطینیان استفاده می کنند و جوانان فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

 

ادامه تظاهرات مردم غزه در حمایت از فلسطینیان ساکن قدس

 

این در حالی است که خیابانهای غزه شامگاه شنبه نیز شاهد راهپیمایی گسترده مردمی بود که به صورت خودجوش برای حمایت از قدس و فلسطینیان ساکن آن در برابر هجمه وحشیانه صهیونیستها به خیابانها آمده بودند.

 

این تظاهرات پس از نماز مغرب و عشاء در مناطق مختلف غزه از جمله محله الشجاعیه و الشخ، خان یونس و رفح برگزار شد.

 

جوانان خشمگین و انقلابی غزه به سمت چادرهای بازگشت در شرق نوار غزه حرکت و خشم خود را از جنایات اشغالگران ابراز کردند.

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما