شناسهٔ خبر: 46841419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

ثبت ۷۰۶۸ مرگ کرونایی در خراسان رضوی - مردم سالاری آنلاين

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد فوتی‌های کل استان خراسان رضوی بر اثر کرونا از اسفند ۹۸ تاکنون ۷۰۶۸ هزار نفر هستند.

صاحب‌خبر -  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد فوتی‌های کل استان خراسان رضوی بر اثر کرونا از اسفند ۹۸ تاکنون ۷۰۶۸ هزار نفر هستند.
مهدی قلیان در نسشت خبری ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته بستری‌های جدیددر کل دانشگاه علوم پزشکی و سراسر استان ۳۳۹ نفر بوده. تعداد کل تعداد بستری‌ها ۱۴۷۲نفر  است که از این تعداد ۳۰۶ نفر در بخش مراقب‌های ویژه هستند و تعداد فوتی‌ها همچنان دو رقمی و بالای ۲۰ نفر است.
وی با بیان اینکه «وضعیت شیوع کرونا در خراسان رضوی همچنان روند افزایشی دارد»، افزود: در روز گذشته تعداد تست‌های مثبت افراد بستری در بخش‌های بالینی ۵۶ درصد بود و مابقی بیماران براساس تشخیص سی‌تی‌اسکن و علائم بالینی بستری شدند.همچنین تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز منتخب کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ‌صورت روزانه  ۳۱۲۶ نفر و در کل استان بیش از ۴۰۰۰ نفر بوده است که ۳۰ درصد تست این مراجعه‌کنندگان مثبت بوده است.
کرونا درمان دارد به شرط اینکه به موقع تشخیص داده شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که هر گونه علائم سرماخوردگی، حساسیت فصلی، سردرد  و تب و لرز را باید کرونا فرض کرد، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. یکی از مشکلاتی که به شدت با آن مواجه هستیم این است که مردم برای مراجعه به پزشک دیر اقدام می‌کنند. این امر سبب می‌شود که بسیاری از بیماران خود را در همان ۲۴ ساعت اول از دست بدهیم.کرونا درمان دارد به شرطی اینکه به موقع تشخیص داده شود. 
وی بیان کرد: در مشهد رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از جانب مردم ۷۰ درصد است، اما متاسفانه در گروه مشاغل و اصناف ۶۰ درصد  و در کل استان ۴۰ درصد تخلف وجود داشته است. با توجه به این آمار در مشهد سخت‌گیری‌ها در خصوص تعطیلی پاساژها و مغازداران تشدید خواهد شد.
 در موج چهارم عادی‌انگاری مردم بیشتر از گذشته شده است
قلیان تاکید کرد: متاسفانه در موج چهارم عادیی‌انگاری مردم بیشتر از گذشته شده است. اگر فرد مبتلا به کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند و در قرنطینه نماند، روزانه به طور میانگین ۴۰ نفر را مبتلا می‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «از مجموع ۳۳ هزار عضو کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیش از ۱۹ هزار نفر و معادل ۵۷ درصد واکسن کرونا دریافت کرده‌اند  که این رقم در بخش درمان استان ۵۸ درصد است»، خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۷ درصد بیماران خاص زیرپوشش این دانشگاه و همچنین ۴۱ درصد گروه زیرپوشش نظام پزشکی در سراسر استان واکسن کرونا دریافت کرده و مابقی نیز در نوبت دریافت واکسن قرار دارند.
وی ادامه داد: از مجموع ۲۴۰۰ سهمیه واکسن کرونای اختصاص یافته به پاکبان‌های استان، تاکنون ۷۰۰ نفر واکسن زده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت. واکسن‌های ترریق شده تولید کشورهای روسیه، کره جنوبی، هند و چین بوده و تاکنون هیچگونه عوارضی در دریافت‌کنندگان این واکسن‌ها در مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت نشده است. 
نظارت بر مرزهای شرقی کشور برای جلوگیری از ورود نوع هندی کرونا
وی بابیان اینکه «در گذشته از مسافران هوایی شهرهای کابل، مزارشریف و هرات در فرودگاه مشهد نیز تست کرونا گرفته می‌شد، اما حدود یک هفته است که این روند متوقف شده است»، ادامه داد: با توجه به تاکید امروز رییس‌جمهوری نسبت به نظارت بر مرزهای شرقی کشور برای جلوگیری از ورود ویروس کرونای هندی، انجام تست کرونا از این مسافران از سر گرفته خواهد شد.
قلیان تاکید کرد: همچنین مسافران افغانستانی که از  مرز زمینی دوغارون وارد استان می‌شوند، باید قبل  از ورود به ایران در کلینیک ایرانیان واقع در هرات تست سلولی مولکولی بدهند و کارت تاییدیه سلامت دریافت نمایند. درصورتی که مجدد علائمی از جمله تب داشته باشند در مرز  از آن‌ها تست کرونا گرفته می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما