شناسهٔ خبر: 4684048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیانیه سوئیس، الزام آور نیست

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرضیه افخم در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تلاش برای تغییر برخی از بندهای بیانیه سوئیس مربوط به بحث بازرسی ها ، تحقیق و توسعه و تحریم ها در مذاکرات پیش رو وجود دارد ، افزود: پیش از این هم آقای عراقچی در مصاحبه های خود اعلام کرد که امکان تغییر بندهایی از بیانیه مشترک سوئیس وجود دارد.

وی گفت:‌ در هر حال بیانیه مشترک سوئیس یک بیانیه الزام آور حقوقی نیست و ابعاد و جزئیاتی دارد که در صدر موضوعات مورد مذاکره است و اگر قرار بر این بود که تغییری نباشد عملاً مذاکره هم تعریفی نداشت.

افخم افزود: بخشی از موضوعاتی که همکاران ما امروز کارشان را شروع می کنند و در موردش گفتگو خواهند کرد ، به طور مسلم و مشخص درباره تحریم ها و بحث بازرسی هاست.

وی با اشاره به این که باید درباره همه این ابعاد و موضوعات گفتگو صورت گیرد تا جزئیات آن مشخص شود ، گفت: لذا متن نهایی متنی است که از دل مذاکرات بیرون آید و موضوعات کلی و راه حل هایی که در بیانیه سوئیس به طور خیلی کلی روشن شده فقط یک چارچوب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در دل مذاکراتی که از این پس انجام خواهد شد جزئیات و ابعاد مورد اشاره  قطعاً روشن خواهد شد.

سرنوشت یمن را باید مردم تعیین کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه: مخالف دخالت‌های خارجی در یمن هستیم و سرنوشت مردم یمن را باید ملت یمن تعیین کند.

مرضیه افخم در نشست خبری امروز خود درخصوص پایان حملات عربستان به یمن افزود: از روز اول آغاز حملات عربستان به مردم بی‌دفاع یمن، طی 28 روز گذشته تحلیلگران به پایان حملات عربستان امیدوار نبودند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از ساعات اولیه شروع حملات رایزنی‌های چندجانبه و تحرکات سیاسی را با کشورهای دیگر منطقه در سطح چندجانبه آغاز و مخالفت خود را با اقدام نظامی اعلام کرد.

افخم گفت: راهکار پایان حل مشکلات یمن گفتگوست بر همین اساس گفتگوهایی را با کشورهای مختلف آغاز کردیم.

وی با اشاره به طرح چهار ماده‌ای ایران برای پایان حل مشکل یمن افزود: دیدگاه معقول ایران برای حل این بحران متکی بر نگاه واقع بینانه و بی‌طرفانه ایران به مسائل منطقه است.

افخم گفت: ما به طور جدی مخالف راهکار نظامی در منطقه هستیم و معتقدیم که دیپلماسی و گفتگو تنها راه حل برای پایان دادن به بحران است.

وی افزود: این مجموعه اقدامات ایران سبب شد که پیش بینی‌ها برای توقف حملات عربستان به یمن قوت گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: توقف حملات و کشته شدن مردم بیگناه اقدام مثبتی است که ما در یمن شاهد آن هستیم.

وی افزود: امیدواریم در اسرع وقت امکان ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه فراهم شود.

افخم گفت: وزارت امور خارجه، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مرتبط آمادگی ارسال کمک به یمن را اعلام کرده‌اند.

وی افزود: ارسال کمک به یمن یک اقدام ضروری است، مردم یمن شدیداً نیازمند دریافت کمک هستند.

افخم گفت: در حوزه سیاسی هم باید گفتگوها انجام شود و گفتگو بین گروه‌ها و احزاب سیاسی باید از سر گرفته شود.

وی افزود: ایران مخالف هر گونه دخالت خارجی در یمن است و سرنوشت مردم یمن باید به دست خود یمنی‌ها شکل بگیرد و دخالت خارجی نمی تواند عواقب خوبی برای مردم یمن داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آماده هستیم در مسیر برقراری گفتگوها میان احزاب یمنی شرایط را فراهم و شرایط را برای تشکیل دولت یمنی ایجاد کنیم.

افخم در خصوص انتشار گزاره‌برگ (فکت‌شیت) ایرانی گفت: هیچ گونه اقدامی خلاف دستورهای مسئولان عالی کشور صورت نگرفته است لذا بحث انتشار فکت‌شیت متناسب با روند مذاکرات و بر اساس صلاحدید انجام خواهد شد.

وی افزود: اگر فکت‌شیت مکتوب را بررسی کنیم مفادش را مسئولان مذاکره‌کننده اعلام کرده‌اند.

افخم گفت: هیچ گونه تردیدی درخصوص خطوط قرمز ما و توافقاتی که جمهوری اسلامی ایران خواهان آن است اعلام نشده است.

وی افزود: محورهای فکت‌شیت همگی بر اساس صحبت‌های مسئولان مذاکره‌کننده است.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: انتشار فکت‌شیت باید بر اساس صلاحدید انجام شود.

   پذیرش آتش بس در موضوع یمن، گامی مثبت

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : پذیرش آتش بس از سوی عربستان در جنگ با یمن گام مثبتی است  و همه باید کمک کنند که این روند پیش برود و به اقدام عملی منجرشود.

 مرضیه افخم در نشست خبری امروز خود  در پاسخ به سوالی درباره پذیرش آتش بس از سوی عربستان در حمله به یمن گفت :حملات هوایی و تجاوز عربستان به یمن اقدامی نامشروع و از نظر حقوق بین الملل و افکار عمومی جهان پذیرفته نبود و مقاومت مردم یمن و اینکه تنها راه حل موجود گفتگو و مذاکرات سیاسی بود ، منجر به پذیرش آتش بس از سوی عربستان شد .

وی افزود : باید شرایط برای گفتگوی احزاب و طرفین شکل گیرد و اقدام مشترک کشورهای عربی در حمله به یک کشور عربی نه تنها در جهان اسلام بلکه در حوزه کشورهای عربی هم امری پذیرفته شده نبود و سابقه خوبی به جا نگذاشت .

افخم همچنین در خصوص گفتگوهای حزب الله و المستقبل در لبنان گفت : ما از این مذاکرات استقبال می کنیم و  هرگفتگویی که به تقویت وحدت ملی لبنان کمک کند مقبول و پذیرفته است  و باید تشویق شود.

وی تصریح کرد : اجماع احزاب و تقویت وحدت ملی لبنان خواست ایران است و اعتقاد داریم تقویت وحدت ملی لبنان، آن کشور را مقابل تهدیدات خارجی تقویت می کند و روند معقولی که شروع شده باید ادامه یابد و به نتایج محسوس عملی منتج شود .



سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان ائتلاف برای برقراری صلح و دوستی در یمن است ، گفت: این نوع ائتلاف نیاز امروز منطقه است که باید تقویت شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، مرضیه افخم در نشست خبری خود درباره برخی واکنش ها به طرح چهار ماده ای ایران برای پایان بحران در یمن افزود: ‌هیچ طرحی نظر همه کشورها را تامین نمی کند اما ایران از هیچ کمکی برای حل بحران یمن دریغ نمی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مهم آن است که ما مشوق پایان درگیری ها ، ارسال کمک های انسان دوستانه و قطع کشتار انسان ها هستیم و در این زمینه به وظیفه خود عمل می کنیم و راه دیگری را متصور نیستیم .

افخم افزود:‌ اگر تعلل و این فرصت نادیده گرفته شود حاصلی جز کشته شدن مردم و از دست رفتن سرمایه ها و تخریب تاسیسات زیربنایی یمن به عنوان کشوری ضعیف اما کهن و با قدمت  ‌ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه گفتگوهای سیاسی در یمن باید تشویق شود، تاکید کرد: اصرار ما بر این است که مسایل از طریق گفتگو و بدون دخالت خارجی حل و دولت یمن شکل بگیرد.

افخم تصریح کرد: هر طرحی برای یمن باید ریشه یمنی داشته باشد و همه گروهها و احزاب یمنی از آن رضایت داشته باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه  افزود:‌ جمهوری اسلامی ایران در پی تحمیل و دخالت در مسایل یمن نیست بلکه پیشنهادها را  برای حل سیاسی اوضاع یمن طرح کردیم .

افخم گفت:‌ اگر همه ظرفیت ها در یمن بکار گرفته شود حتما برای تشکیل دولت فراگیر در یمن راه حل وجود دارد .

وی افزود: در شرایط کنونی طرح های مختلفی روی میز قرار می گیرد اما اینکه یمنی ها چه کنند ، باید زمان پیش برود.



تشویق کشورهای منطقه به نگاه واقع بینانه به بحران سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تشویق برای نگاه واقع بینانه به بحران سوریه از مهمترین اولویتهایی است که در گفتگو با کشورهای منطقه پیگیری می کنیم.

 مرضیه افخم در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه با بیان اینکه این موضوع را با کشور دوست و همسایه یعنی ترکیه نیز پیگیری می کنیم افزود: مسئله سوریه باید مبتنی بر واقع بینی ، ظرفیت ، خواست مردم و جلوگیری از اقدامات گروههای تروریستی و تکفیری باشد.

وی گفت: فکر میکنیم عناصری که جمهوی اسلامی برای حل این بحران پیگیری می کند به اندازه کافی محکم ، واقع بینانه و منطقی است.

افخم افزود: از ابتدا اعلام کردیم که همه کشورها باید فارغ از منافع محدود،‌ خاص و ملی برای حل معضل سوریه کمک کنند.

وی گفت: ما بطور مکرر در ملاقاتها و مذاکرات با کشورهای مختلف ، گسترش و خطر  تروریسم را اعلام کرده ایم.

افخم با بیان اینکه  روابط ایران و ترکیه  خوب و رو به گسترش است و  برنامه هایی برای ارتقاء‌ آن وجود دارد  افزود: در موضوعات منطقه ای رایزنیها و مشورتهای خوبی شروع شده است و برخی اختلاف نظرها در نوع نگاه به موضوعات و یافتن راه حلها وجود دارد و فکر می کنیم امکان رسیدن به تفاهم و نگاه مشترک وجود دارد. 

وی گفت: گفتگوهایی که در خصوص موضوعات منطقه ای میان دو کشور انجام شده، رو به پیشرفت است.

افخم افزود: تروریسم و فعالیت گروههای تروریستی ـ‌ تکفیری یکی از تهدیداتی است که خطر گسترش آن در منطقه وجود دارد.

وی گفت: ما بطور مستمر گفته ایم اگر کشوری فکر می کند با حمایت از گروههای تروریستی می تواند به اهداف محدودش برسد، نباید غافل شود که این خطر رو به گسترش است و ممکن است دامنه آن فارغ از مناطقی که فکر می کند به وقوع بپیوندد.

افخم افزود: گفتگوها میان دو کشور ایران و ترکیه رو به پیشرفت است و آثار خوبی داشته است و هر چه که بیشتر باشد به نزدیک شدن نگاههای دو طرف در خصوص مسائل منطقه ای کمک می کند.

ارسال کمک های بشردوستانه باید به سراسر سوریه انجام شود

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص نتایج نشست سه جانبه ایران ، سوئیس و سوریه در تهران گفت: دستور کار این نشست بحران سوریه و دیپلماسی چندجانبه میان سه کشور و نیز امکان ارسال کمک های انسان دوستانه به سراسر سوریه بود.

خانم افخم امروز در نشست خبری خود  با بیان این که ایران طی چهار سال اخیر توجه ویژه ای به مسائل انسانی و چگونگی ارسال کمک های انسان دوستانه به سوریه داشته است ، افزود: جمهوری اسلامی ایران در این باره با همه نهادهای موثر در ارتباط بوده و ضمن پیگیری این موضوع ،مذاکرات دوره ای با سوئیس داشته و نشست اخیر هم چندمین دوره مذاکرات بوده که در تهران برگزار شد.

وی گفت: ما معتقدیم ارسال کمک های انسان دوستانه باید به سراسر سوریه به ویژه مناطقی که مردم آن شرایط نامساعدتری دارند و گروه های تکفیری مانع از دسترسی کمک های انسان دوستانه سازمان های امدادرسان به این مناطق می شوند صورت گیرد.

افخم همچنین به نشست سه جانبه ایران ، عراق و سوریه اشاره کرد و افزود: این نخستین نشست سه کشور بود که بحث هایی درخصوص موضوعات منطقه ای با موضوع کمک به مناطق بحرانی انجام شد و طرفین نگرانی خود را از افراط گرایی در منطقه ابراز کردند.

وی گفت: ایران با جدیت موضوعات را پیگیری می کند و معاونان وزرای امور خارجه هم در نشست جداگانه ای راههای توسعه همکاری میان کشورها و استفاده هر چه بهتر از ظرفیت های موجود را بررسی می کنند.

پیگیری حادثه فرودگاه جده ادامه دارد؛ در مجازات خاطیان تعلل نشود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پیگیری های این وزارتخانه درخصوص حادثه فرودگاه جده ادامه دارد.

 مرضیه افخم در نشست خبری افزود: سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی موضوع را پیگیری می کنند و همچنین ملاقات هایی با مسئولان سعودی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان سعودی تاکید کرده اند که این اقدام خلاف قوانین آنها بوده است گفت: مسئولان سعودی قول هایی داده اند که افراد خاطی مجازات شوند و مجازات متناسب با این جرم و اشد مجازات را مدنظر قرار خواهند داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این خصوص

ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر به این مسئله رسیدگی شود زیرا ابعاد آن روشن است و خاطیان نیز شناخته شده هستند.

وی گفت: تعلل در رسیدگی به این موضوع امکان بروز سوء برداشت هایی را خواهد داشت.

افخم افزود: امیدوار هستیم خیلی سریع به این موضوع رسیدگی و حکم لازم برای دو فرد خاطی صادر شود.

وی گفت: بخشی از موضوع حادثه فرودگاه جده مربوط به جمهوری اسلامی ایران است و فکر می کنیم همه کشورهایی که زائر دارند و فریضه حج را انجام می دهند به مسئله فرودگاه جده حساس هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه حادثه فرودگاه جده حادثه تلخی بود افزود: احساسات همه جریحه دار شده زیرا اقدامی غیر قابل توجیه انجام شده است که بخشودنی نیست.

 سخنان عراقچی در دانشگاه علامه ، دقیق منعکس نشد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: صحبت های آقای عراقچی در دانشگاه علامه طباطبایی تهران به طور دقیق منتقل نشد.

مرضیه افخم در پاسخ به سوالی درباره این که آقای عراقچی در دانشگاه علامه طباطبایی  گفته است ما برای لغو تحریم مذاکره نمی کنیم ، گفت: من متن خبر را دیدم و فکر می کنم در نحوه انعکاس پرسش و پاسخ در برخی خبرگزاری ها ابهام وجود داشت و آقای عراقچی هم گفت که خبر به طور دقیق منتقل نشده است.

افخم افزود: آقای عراقچی تصریح کرده ما برای این مذاکره می کنیم که تمام جهان به حق مشروع ایران در داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای احترام بگذارند و موضوع احترام و نه شناسایی است و در عین حال لغو تحریم ها را هم دنبال می کنیم اما این که بگوییم به خاطر لغو تحریم مذاکره کرده ایم امر درستی نیست.

وی گفت: مذاکرات برای احترام جهان به حق صلح آمیز هسته ای و احترام به خواست ملت ایران است.

افخم همچنین درخصوص علت این که وزیر امور خارجه درباره موضوع فرودگاه جده اظهارنظر نکرده ، افزود: آنچه من به عنوان سخنگو یا معاونت های کنسولی و عربی اعلام موضع کرده ایم همه جمع بندی وزیر امور خارجه است و وزیر امور خارجه همه این مواضع را ارزیابی و اعلام نظر کرده است در غیر این صورت چه نیازی به سخنگو و معاونت های مختلف است و باید گفت خود وزیر امور خارجه در همه موارد باید اعلام نظر کند.

افخم گفت: در همه کارها رهنمودها و دسته بندی های وزیر امور خارجه ملاک کار است و تمرکز و تقسیم کار و نگاهی را که در سطح وزارت خارجه وجود دارد باید تقویت کنیم تا بازار ، بازار آشفته ای نشود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در عین احترام به تمام اظهارنظرهای محافل سیاسی - مذهبی و مراجع ، آنچه سخنگوی وزارت خارجه ، معاونت ها و وزیر امور خارجه می گویند برآیند کلی سیاست نظام است.

غنی سازی متناسب با نیاز، پس از پایان محدودیت 10 ساله

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره تصویر برنامه هسته ای ایران پس از پایان 10 سال محدویت گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از این دوره 10 ساله مطابق مقررات بین المللی و مانند سایر اعضا مجاز به غنی سازی است.

خانم افخم در نشست خبری خود افزود: ایران پس از این زمان می تواند متناسب با نیازش غنی سازی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره پیام آمریکا به ایران در خصوص تحولات یمن با بیان این که مسئله یمن پیش از این جنگ 28 روزه هم وجود داشته است، گفت: در حاشیه مذاکرات هسته ای گفت و گوهای غیر رسمی و اظهار نظرهایی درباره برخی موضوعات انجام می شود که نمی توان نام مذاکرات بر آن گذاشت.

خانم افخم افزود: اگر آمریکایی ها نام پیام بر این اظهارنظر ها می گذارند به خودشان مربوط است.

رایزنی هایی فراتر از 1+5 با روسیه داشتیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : رایزنی هایی فراتر از  1+5 با روسیه  داشتیم و گفتگوها با روسیه در مسیر مذاکرات ادامه دارد .

مرضیه افخم در نشست خبری خود درخصوص موضوع تحویل سامانه  s300 به ایران گفت : این موضوع و دیدگاه های تحلیلی باید در محافل تحلیلی روسیه بررسی شود .

وی افزود : مسیر ایران با روسیه در جهت همکاری است و مشورت های ایران با تیم روسی در جهت پیشرفت مذاکرات ادامه دارد .

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به ایران گفت : این سفر موثر و خوب بود که در صدر هیاتی عالیرتبه به ایران انجام شد و رایزنی های خوبی در پی داشت .

وی اضافه کرد : دیدارهای خوبی در این سفر انجام و منجر به امضای اسناد خوبی بین دو کشور شد.

افخم افزود : روابط خوبی بین دو کشور همسایه با سابقه تاریخی فراوان وجود دارد و دو کشور همکاری و گفتگو را برای حل موضوعات دوجانبه در پیش گرفته اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : مسئله پناهجویان افغانی و ترانزیت از جمله موضوعات مطرح شده در این دیدارهاست .

وی افزود : در خصوص موضوع حق آبه همکاری و گفتگو بخش مهمی از تفاهمات را به خود اختصاص می دهد و دو کشور به دنبال پیداکردن یک راه حل معقول برای این موضوع هستند.

افخم گفت : در این سفر راهکارهای اجرایی برای حل این موضوع در پیش گرفته شد.

وقتی از تحریم صحبت می کنیم، منظور تحریم‌های هسته‌ای است

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تحریم‌هایی که از هر یک از ایالت‌های امریکا به طور جداگانه وضع کرده اند گفت: اینها ابعاد و جزئیاتی است که در مذاکراتی که از امروز شروع می شود درباره بخش‌های مرتبط با آن بحث و گفتگو خواهد شد.

افخم در ادامه نشست خبری امروز خود افزود: همه موضوعات مربوط به تحریم، ابعاد احتمالی، حوزه‌های تحریم و البته تحریم‌های هسته‌ای است.

وی تصریح کرد: البته باید این تفکیک را داشته باشیم که وقتی از تحریم صحبت می کنیم منظور تحریم‌های هسته‌ای است بنا بر این اگر ایالت‌ها تحریم‌هایی را در موضوعات دیگری داشته اند بحث دیگری است.

افخم گفت: آنچه در مذاکرات دنبال می شود بحث همه تحریم‌های هسته ای است که ابعادش در حوزه همه کشورها،‌ اتحادیه اروپا، امریکا ، شورای امنیت و کنگره امریکاست و آن بخش هایی که به کنگره مربوط می شود بحث مربوط به ایالت‌ها و زوایایی که هست همه در مذاکرات از طرف تیم مذاکره‌کننده مورد توجه قرار دارد و اینها همان جزئیاتی است که باید در باره آن مذاکره شود و هم در نگارش متن نهایی به طور دقیق و جزئی مورد توجه قرار بگیرد.

وی درباره تاریخ شروع مجدد مذاکرات افزود: لوزان شانزدهمین دور مذاکرات بود و هفدهمین دوره مذاکرات را پیش رو داریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مکاتباتی که رد و بدل می شود و تفاهماتی که صورت می گیرد متناسب با برنامه‌ها و پیشنهادهایی است که هر کدام از دو طرف می دهند و ممکن است جابه‌جایی‌هایی در آن صورت بگیرد.

افخم با بیان اینکه تغییر تاریخ مذاکره نکته ویژه دیگری نداشته است افزود: درباره انجام شدن مذاکره در روز سه‌شنبه اظهار نظری را که به نقل از آقای ظریف شده بود، دیدم اما از اول صحبت‌ها درباره برگزاری مذاکرات در روز چهارشنبه بود.

وی اضافه کرد: من چون متن کامل صحبت‌ها را ندارم و از روی خبرها می گویم ممکن است احیاناً‌ در نگارش خبر اشتباهی صورت گرفته شده باشد.

گفتگوی تلفنی ظریف و کری درباره موضوع یمن نبود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع یمن محور و علت گفتگوی تلفنی ظریف و جان کری نبوده است.

 مرضیه افخم افزود: گفتگوی تلفنی وزاری امور خارجه ایران و امریکا درباره مذاکرات هسته‌ای بوده که از قبل هم بوده و ممکن است درحاشیه این تماس تلفنی، درباره یک موضوع منطقه‌ای هم بحث و گفتگو شود اما اینکه گفته شده ظریف و کری درخصوص موضوع یمن با هم گفتگوی تلفنی داشته‌‌اند اشتباه است.

وی همچنین درباره اینکه آتش بس عربستان به خاطر طرح ایران بوده است گفت: ما از هر طرحی که باعث شود کشتار در یمن یک روز یا حتی یک ساعت زودتر متوقف شود استقبال می کنیم حتی اگر طرح کشور دوست عمان باشد و فکر می کنیم از این پس تحلیل‌ها باید به این سو برود که هرچه زودتر شرایط ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و گفتگوهای طرف‌های یمنی زودتر شکل گیرد.

وی افزود: اینکه تحلیل‌ها به بحث رقابت کشورهای منطقه برود تنها رقابت را تشدید و شرایط یمن را شکننده می‌کند و معتقدیم همه طرف‌های درگیر باید به مسئولیت خود در کاهش دردهای مردم یمن عمل کنند.

افخم: ادعاهای منابع صهیونیستی بی اساس است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ادعاهای منابع صهیونیست ها درباره دستگیری یک جاسوس ایرانی بی اساس است .

مرضیه افخم در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره ادعای صهیونیستها مبنی بر دستگیری یک تبعه ایرانی به جرم جاسوسی گفت : به طور مکرر ثابت شده است که ادعای منابع صهیونیستها بی اساس است و مستندی برای ادعاهایشان ارائه نکرده اند .

وی با اشاره به اینکه بخش مربوطه در حال پیگیری موضوع است افزود : ‌اینکه صهیونیستها با طرح این ادعاها در چه مقطع زمانی بهره برداری خبری  نموده و این چنین درباره اتباع ایرانی خبرسازی می کنند از رفتار شناخته شده آنهاست.



نظر شما