شناسهٔ خبر: 46831678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ناتوانی دشمن در برابر قدرت سپاه پاسداران به اثبات رسیده است/ از تمام فرصت‌ها برای دفاع از نظام اسلامی استفاده کنیم

گروه استان‌ها- معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سپاه راه پیموده را درست رفته است گفت: سپاه همواره در مقابل استکبار جهانی مقاومت کرده تا ناتوانی آن‌ها در مقابل قدرت الهی به اثبات برسد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس سپاه به پاسداران و فرماندهان عرصه جهاد و شهادت و مردم ایران و گیلان عزیز اظهار داشت: انقلاب اسلامی فکری آغشته به ذکر الهی و تفکر تبدیل به تدبر شده‌ای است که دارای شاخص محاسبه ارزش و قیمت مادی نیست.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: چیزی که تا این اندازه ارزش دارد و قابل گنجایش در اعداد و ارقام نیست قطعاً همواره مورد تهدید بوده و در مقابل تهدید باید افرادی با خصوصیت خاص از این دُر گران‌بهای انقلاب اسلامی پاسداری کنند.

منشوری با بیان اینکه امام خمینی(ره) با کیاست و تیزبینی تمام سپاه را برای حفاظت از انقلاب اسلامی تشکیل داد گفت: از آنجایی که تمام ظالمان و مجرمان اکثرا عملیات‌های خود را در تاریکی انجام می‌دهند، امام راحل ‌فرمایند انقلاب اسلامی انفجار نور بود.

وی تصریح کرد: زمانی که در یک تاریکی این نور منفجر شود همه ظلم‌ها آشکار شده و چون این اتفاق منجر به ضرر و یا گیر افتادن مجرمان، سارقان و ظالمان می‌شود به همین جهت این نور عمل دشمن را آشکار می‌کند و در صورت نبود آن دشمنان راحت‌تر به چپاول خود ادامه می‌دادند.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه این نور باید محافظت شود تا جاویدان بماند ابراز داشت: در دوم اردیبهشت سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد و بر اساس اصل 150 قانون اساسی حفاظت از انقلاب اسلامی بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 منشوری با بیان اینکه این محافظت به‌معنای خاص بوده و به‌معنای عام حفاظت از انقلاب اسلامی برعهده همه نیروهای مسلح، همه نهادها و همه مردم نظام جمهوری اسلامی ایران است گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب به خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اشاره شده و مقام معظم رهبری راه رسیدن به این مهم را به ما نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سپاه، آحاد ملت ایران و مستضعفان جهان باید بدانند که انقلاب اسلامی باید با شعار اخلاق، معنویت، استقلال، آزادی و خدامحوری حفظ شده و با قوت تمام راه خود را ادامه دهد و باید مفهوم عملی آن در جهان گسترش پیدا کند لذا ما در وظیفه حفاظت از انقلاب اسلامی باید با دقت، سرعت و حساسیت خاصی عمل کنیم.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه هر چقدر بر پویایی، حرکت و مانایی انقلاب افزوده می‌شود به همان اندازه ارزش آن بیشتر و تهدیدات و دشمنان آن نیز بیشتر می‌شود عنوان کرد: با تأیید مقام معظم رهبری متوجه می‌شویم که سپاه راه پیموده را درست رفته و این شیوه پاسداری از انقلاب درست بوده است.

منشوری تصریح کرد: ما باید با شناخت نقشه‌های دشمنان روش‌های نوین مبارزه را تجربه کرده و با یک نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و جهادی به وظیفه اصلی خود که همان حفاظت از انقلاب اسلامی است ادامه دهیم و همچنین تلاش‌های مضاعفی در تمدن‌سازی نوین اسلامی داشته باشیم و از تمام فرصت‌های پیش آمده برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه معنویت افزایی در سپاه، نظم بخشی و سازماندهی، اخلاص و برادری، اطاعت‌پذیری از سلسله مراتب و آمادگی دفاعی و نظامی باید روز به روز در سپاه تقویت شود افزود: مأموریت عظیمی که سپاه در حال و آینده بیشتر به آن توجه دارد سازماندهی و آموزش نیروهای بسیجی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

منشوری با بیان اینکه عرصه امنیتی عرصه زیربنایی تمام فعالیت‌‌هایی است که نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی و مردم ایران در آن نقش داشتند گفت: قطعاً عرصه امنیتی یکی از قلمروهایی است که سپاه نیز در آن نقش بسزا و حیاتی داشته است اما این اهمیت را از دو منظر می‌توان بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این راه‌ها نگاه امام خمینی(ره) است که فرمودند «اگر سپاه نبود کشور نیز نبود» و یا در سخنی دیگر می‌فرمایند «من از سپاه راضی هستم و نظرم برنمی‌گردد» همچنین مقام معظم رهبری درباره گذشته تاریخی سپاه می‌فرمایند «این مجموعه زیبای انقلابی آنچنان رفعت و اوجی پیدا کرده که تمام مسائل حیات شخصی برای آن‌ها فرعی به حساب می‌آید و این معجزه انقلاب است».

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان عنوان داشت: از این فرمایشات امامین انقلاب واضح است که وقتی یک ملتی که شهادت را عزت ابدی بداند و شهادت را زیباترین عروج به سوی پروردگار تلقی کند قطعاً حیات شخصی خود را مسئله فرعی می‌داند و در هر کجا که باشد امنیت ایجاد می‌کند.

منشوری ابراز داشت: با مطالعه زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا و فرماندهان سپاه و تصمیم‌گیری‌های خاص و ویژه آن‌ها در موقعیت‌های مختلف می‌توانیم حضور و نقش آن‌ها را به راحتی درک کنیم و به‌ آن‌ها به عنوان صندوق‌های اسرار تجربه بنگریم و آن را به علم روز پیوند دهیم تا آینده‌ای سرشار از امید برای ظهور بیافرینیم.

وی با اشاره به اینکه امروز سپاه دشمن را شناخته و دشمن نیز متوجه شده که سپاه او را شناخته است اظهار داشت: سپاه نقشه‌های دشمنان را نیز شناخته است؛ دشمن هر کجای دنیا که ورود پیدا کرده یا آنجا را با طرحی به استعمار کشانده و مستعمره خود ساخته و یا با عمل هژمونی خود و با ایجاد فقر فرهنگی و اقتصادی شدید به گونه‌ای عمل کرده که آن کشور و دولت به وجود مستکبر و آن استکبار افتخار کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان بیان کرد: دشمن در طول حیات خود تمام این نقشه‌ها را در کشورهای مختلف عملیاتی کرده و قصد داشت که این عملیات‌ها را بر ملت ایران نیز تجربه کنند اما تاکنون هرگز نتوانسته و انقلاب اسلامی هر روز نسبت به گذشته پویاتر، گسترده‌تر و با عمقی وزین و سازگارتر عمل کرده است.

منشوری تصریح کرد: سپاه در مبارزه و آمادگی توان مقابله با دشمن با تأسی از قرآن کریم که می‌فرماید « واعدو لهم ما استطعتم من قُوة» و یا در سوره تغابن «فتقوالله مَستطعتم» خود را در مقابل دشمن آماده و نیرومند ساخته و این آمادگی جسمی، روحی، تجهیزاتی و نظامی است؛ سپاه با الهام از این دو آیه هم در صحنه جهاد اکبر و هم در صحنه جهاد اصغر می‌جنگد و آیه‌های مذکور برای مقابله با دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: چون دشمنان انقلاب اسلامی نتوانستند خدشه‌ای به نظام اسلامی وارد کنند و سپاه مانع رسیدن دشمن به اهداف شده از این رو استکبار جهانی آرزوی دارد که این منبع قدرت و تقوای با نفوذ در جهان را خاموش کند و برای ایجاد ترس و وحشت و سپاه هراسی گاه از راه تهدید و گاه از راه تبلیغ و سناریوسازی عمل می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان افزود: محور فکر دشمن منفعت انسان و در تقابل با خدا محوری بوده و هرگز موفق نشده است اما سپاه با ایده، قدرت و توانایی خود که آن را نزدیکی به خدا می‌داند نه داشتن تجهیزات و امکانات هرگز در صدد تجاوز به یک کشور و دخالت در امور آنان نبوده بلکه هر کجایی وارد شده بر آبادانی، عزت، پیشرفت و استقلال آن ملت افزوده است.

 منشوری با بیان اینکه سپاه همواره در مقابل استکبار جهانی دفاع و مقاومت کرده تا ناتوانی آن‌ها در مقابل قدرت الهی به اثبات برسد افزود: سپاه به عنوان حافظ و نگهبان است و دشمنان در هر کجایی برای چپاول و غارتگری ورود کردند با چشم و دیدگان بصری سپاه مواجه شدند و چون این نگهبان قوی است و نمی‌توانند با او درگیر شوند از این رو مجبورند که فرار کنند.

 وی اظهار داشت: از آنجایی‌ که دشمنان به فکر این هستند که دیگران را نیز با خود همفکر و همراه کنند به همین جهت دست به تبلیغات سپاه هراسی می‌زنند؛ دشمنان ملت و دشمنان انسانیت در هر کجا که قصد داشتند دست در جیب مردم کنند سپاه مانع این امر شده و همین مانع شدن‌ها و در مقابل دشمن قرار گرفتن‌ها دشمن را به تبلیغات سپاه هراسی در فضای مجازی و فضای حقیقی وا می‌دارد که به گونه‌ای خود را نجات دهد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: از این رو استکبار جهانی بیشتر علیه سپاه تبلیغات می‌کند تا مردم دنیا نسبت به سپاه بی‌اعتماد شده و به آن روی نیاورند اما سخت در اشتباه است چرا که همه ملت در دنیا، مستضعفین و مسلمانان جهان آغوش خود را به روی سپاه گشوده‌اند و سپاه نیز قطعاً در راه خود کوتاهی نخواهد کرد.

انتهای پیام/614/ ع

نظر شما