شناسهٔ خبر: 46854491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چرا امام خامنه‌ای ‌بر حفظ معنویت در سپاه ‌تأکید دارند؟

گروه استان‌ها ـ مسئول نمایندگی ‌ولی فقیه در سپاه همدان با اشاره به وجود خلاء معنویت در جامعه گفت: فرق سپاه با دیگر نهادها در معنویت است به همین دلیل نیز توصیه بر حفظ معنویت در سپاه از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام حسین علیّ ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با بیان اینکه خدای متعال اساس خلقت انسان را بر پایه معنویت و تربیت قرار داده است، اظهار داشت: خدای متعال مسائل مادی را ابزاری برای رسیدن به معنویت قرار داده است بنابراین اگر این معنویت در رابطه بشری لحاظ نشود انسان در عالم ماده هم  موفقیتی نخواهد داشت.

وی دلیل بسیاری از مشکلات را عدم توجه به معنویت دانست و افزود: وقتی نگاه مادی در مردم باشد غلبه کند آن وقت در جامعه با مشکلاتی مانند مشکلاتی مثل گرانی گوشت، لاستیک و دیگر مسائل روبه‌رو می‌شویم.

مسئول نمایندگی ‌ولی فقیه در سپاه همدان با اشاره به وجود خلاء معنویت در جامعه گفت: فرق سپاه با دیگر نهادها در معنویت است به همین دلیل نیز توصیه بر حفظ معنویت در سپاه از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است.

وی با تشریح برنامه‌های این معاونت در سپاه بیان کرد: وظیفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه این است که این مجموعه را مکتبی و معنوی در عرصه سیاسی و عقیدتی حفظ کند.

علیّ با بیان موفقیت‌ها و خدمات سپاه در طول 40 سال گذشته عنوان کرد: ما در بعد تسلیحات از ابتدای انقلاب در تحریم بودیم و در سایر عرصه‌ها نیز در سال‌های اخیر از سوی دشمنان مورد تحریم قرار گرفتیم با این تفاوت که در عرصه نظامی توانستیم با تولید سلاح‌هایی مانند موشک بالستیک اهداف متحرک در دو هزار کیلومتری را مورد هدف قرار دهیم.

وی دلیل موفقیت‌های کشور در عرصه نظامی با وجود تحریم‌ها را توجه به معنویت برشمرد و افزود: متأسفانه این نگاه در عرصه اقتصادی کشور وجود ندارد به همین دلیل نیز ما با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم.

مسئول نمایندگی ‌ولی فقیه در سپاه همدان با بیان اینکه سپاه در بخش محرومیت زدایی، کمک مومنانه و مواسات توانسته اقدامات بسیار خوبی را انجام دهد مطرح کرد: حاکمیت معنویت در سپاه برگ برنده این مجموعه است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمد اسماعیل بیگی دبیر هفته بزرگداشت عقیدتی سیاسی در سپاه همدان نیز با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد شهادت شهید مطهری عنوان کرد: در این هفته  که از 6 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 12 این ماه ادامه می‌یابد در مجموع 29 عنوان برنامه اصلی برگزار می‌شود.

تعالی معنوی و رشد بالنده برای ساخت سرمایه انسانی مومن و کارآمد از مهمترین برنامه‌های سپاه است

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر برنامه‌ها به صورت مجازی و در قالب ویدئو کنفرانس، وبینار و غیره برگزار می‌شود، ادامه داد: تعالی معنوی و رشد بالنده برای ساخت سرمایه انسانی مومن و کارآمد از مهمترین برنامه‌های سپاه و بسیج است.

معاون نماینده ولی فقیه در سپاه همدان با تشریح شعار این هفته گفت: ایجاد فضای مناسب برای ترویج اندیشه‌های اسلامی، تشریح سخنان رهبری در نیمه شعبان، تبیین گفتمان انقلاب و تأثیر انتخاب آگاهانه در کشور، بررسی نقش مردم و مشارکت عمومی در حفظ نظام، بیان شاخص‌های انقلابی‌گری و  نقش  آن در پیشرفت نظام اسلامی، تبیین فرهنگ جهاد و شهادت و ایستادگی در برابر استکبار از جمله اهداف برنامه‌های ما در هفته بزرگداشت عقیدتی- سیاسی در سپاه است.

وی بیان کرد: در این هفته برنامه‌هایی مانند تجلیل از اساتید، مربیان، هادیان سیاسی و سرگروه‌های حلقه‌های صالحین، تجلیل از خانواده شهدا  و ایثارگران، برگزاری نشست‌های بصیرتی ویژه اعضای پایگاه‌های مقاومت و حوزه‌های بسیج و مسابقات کتابخوانی از آثارشهید مطهری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/742/ش

نظر شما