شناسهٔ خبر: 46827703 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تسهیلات دانشگاه‌ها برای رتبه‌های برتر دکتری

دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی برای رتبه های برتر آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ تسهیلات مختلفی را اعلام کرده اند که از آن جمله می توان به کمک مالی، فرصت مطالعاتی و کسر خدمت سربازی اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۰ از ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و آن دسته از متقاضیانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند تا روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند حداکثر ۵۰ کدرشته محل را انتخاب کنند.

آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی جمعه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد.

در این آزمون ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر ثبت نام کردند و بیش از ۸۰ درصد داوطلبان در جلسه آزمون حاضر شدند. از میان حاضران در آزمون تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

پس از پایان مرحله انتخاب رشته اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشجوی دکتری می‌پذیرند شرایط و تسهیلاتی را برای این دسته از دانشجویان اعلام کرده اند.

برخی از دانشگاه‌ها مشوق‌های مالی و برخی نیز امکانات خود را اعلام کرده اند.

نظر شما