شناسهٔ خبر: 46821950 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱؛

برتری الوحده برابر الریان/ وداع شجاع با لیگ قهرمانان

تهران- ایرنا- دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ امشب با دیدار تیم های الریان قطر و الوحده امارات آغاز شد و دراین دیدار پر برخورد که سه اخراجی نیز داشت الوحده با یک گل الریان را مغلوب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ در این دیدار «عمرخربین» با گلی که دردقیقه ۷۱ از روی نقطه پنالتی ثمر رساند الوحده را برابر الریان پیروز کرد و سه امتیاز شیرین آن را به حساب تیمش گذاشت.

شاگردان «هنک کاته» که پیش ازاین دیدار با چهار امتیاز در جایگاه دوم جدول رده بندی گروه E قرار داشته و به صعود از این گروه تقریبا امیدوار بودند بلافاصله پس از آنکه «احمد ال علی» داور اردنی سوت آغاز این دیدار را به صدا درآورد دروازه  الریان قطر را با طراحی حملات خود به شدت تهدید کردند.

آنان با انتقال توپ به کناره ها و عمق میدان الریان خیلی زود به دروازه این تیم نزدیک و درهمان دقایق ابتدایی خط دفاع و سنگربان این تیم را تحت فشار گذاشتند.

شدت این حملات به حدی بود که در دقیقه ۱۰ «ابراهیم عبد الحلیم» بازیکن الریان به شدت مصدوم و زمین را به اجبار ترک و جای خود را به «نایف الحدحریم» داد.

یاران شجاع خلیل زاده در این دقایق فقط چشم به ضد حملات داشتند و موقعیت هایی را بر روی دروازه حریف به منظور استفاده مهاجمان خودی ایجاد کردند اما هیچ گاه آنطورکه دروازه شان به خطر افتاد نتوانستند دروازه حریف را به خطر بیاندازند.

شجاع خلیل زاده در این دقایق بازی خوبی از خود نشان داد و یک بار هم پس از تکل به موقع و دفع توپ مهاجم حریف مصدوم اما خوشبختانه پس از مداوا توانست به بازی ادامه  دهد.

این اتفاقات برخلاف آنچه که از الریان انتظار می رفت رخ می داد. این تیم با توجه به اینکه در قعر جدول رده بندی این گروه قرار داشت برای جلوگیری از حذف زود هنگام باید شیوه تهاجمی را در دستور کار می داشت که اینگونه نشد.

فشار حملات الوحده در این نیمه به حدی بود که در دقیقه دوم وقت های اضافه نیمه نخست هنگامی که مهاجم الوحده فرصت تک به تک شدن با سنگربان الریان را داشت «احمد السید» به اجبار او را با خطا متوقف و فرصت صد در صدی گل را از این بازیکن و تیمش گرفت او بعد از این اتفاق بلافاصله با کارت قرمز داور مواجه و اززمین اخراج شد و تیمش را ۱۰ نفره کرد.

نیمه دوم با حملات توفانی الریان آغاز و در دقیقه ۴۹ شوت زیبا وسرکش «یاسین براهیمی» را «الشمسی» با عکس العمل به موقع خود به بیرون فرستاد و او را ناکام گذاشت.

خلیل زاده دردقیقه ۵۲ توپ ارسالی از کناره ها به محوطه جریمه الریان را به بیرون فرستاد و دروازه تیمش را از یک خطرحتمی نجات داد.

بازیکنان الریان که با یک بازیکن کمتر به این بازی ادامه می دادند، در ادامه حملات متعدد حریف را تاب نیاورده و با خطاهای مکرر خود را متوقف کردند.

بازی فیزیکی آنان باعث شد تا داور در مدت چهار دقیقه (۶۷ تا ۷۰) چهار بار آنان را با نشان دادن کارت زرد جریمه کند که دراین بین «فرانک کوم» با دریافت دومین کارت زرد خود دردقیقه ۶۸ از زمین بازی اخراج شد تا تیمش دقایق باقیمانده از این دیدار را با ۲ بازیکن کمتر ادامه دهد.

در این دقیقه کوم مهاجم الوحده را درمحوطه جریمه سرنگون و داور به سود این تیم اعلام ضربه پنالتی کرد و خربین آن را تبدیل به گل کرد.

درادامه بازی از جریان عادی خود خارج و بازیکنان به کرات برروی یکدیگر مرتکب خطا شدند. آنان در چند صحنه نیز با یکدیگر درگیری فیزیکی پیدا کرده که با دخالت داورموضوع پایان یافت.

با کسب این نتیجه به نظر می رسد تیم الریان از هم اکنون باید با لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ وداع تلخی داشته باشد و خود را برای دور بعدی این رقابت ها آماده کند.

در دیدار رفت این ۲ تیم الوحده امارات در دیداری پر گل الریان قطر را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داده بود.

داور علاوه بر چهار کارت های زردی که به بازیکنان الریان نشان داد  پنج مرتبه نیز بازیکنان الوحده را با نشان دادن این کارت جریمه کرد.

اسماعیل مطر نیز در دقایق پایانی از زمین مسابقه اخراج شد تا این بازی سه بازیکن اخراجی داشته باشد.

الریان قطر:

فهد یونس، محمد علاء الدین، شجاع خلیل زاده، فرانک کوم، دامی ترائوره، یاسین براهیمی، عبدالعزیز حاتم (موافق اود»، ابراهیم عبدالحلیم، محمد جمعه، یوهان بولی (کوربی) و احمد السید.

الوحده امارات:

محمد الشمسی، محمد المنهالی (عمر خربین)، لوکاس پیمنتا، خلیل ابراهیم، تیم ماتاواز، خمیس اسماعیل، عبدالله الکربی، لی میونگ جوو، احمد المحرزی (منصور الحربی)، فارس جمعه، عبدالله انوار (اسماعیل مطر).

در دیگر دیدار این گروه که دقایقی بعد برگزار می شود پرسپولیس برابر گوا هند، میزبان رقابت های گروه E  به میدان می رود.

پرسپولیس در دیدار رفت گوا را با نتیجه ۲ بر یک شکست داده است.

شاگردان «یحیی گل محمدی» با ۹ امتیاز همچنان درصدر جدول این گروه قرار دارند وتیم الوحده با کسب ۳ امتیاز این دیدار با ۷ امتیازجایگاه بعدی این گروه را نزد خود حفظ کرد.

در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱  که بیست و پنجم فروردین ماه آغاز شده است  تیم های پرسپولیس، استقلال، تراکتور و  فولاد نیز شرکت دارند.

نظر شما