شناسهٔ خبر: 46816513 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش روسیه کریمه را ترک می‌کند

مسکو - ایرنا - وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: سربازان روسی که در رزمایش بزرگ ارتش این کشور در کریمه شرکت کرده بودند، بازگشت به مقرهای دائمی خود را از امروز (جمعه) آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،  وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای منطقه نظامی جنوب و نیروهای هوابرد، که در رزمایش غافلگیرانه شرکت داشتند، از امروز اقدام به بازگشت به نقاط مستقر دائمی کرده اند.

 سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز گذشته (دوم اردیبهشت)  از این رزمایش در مناطق نظامی جنوب و غرب بازدید کرد. وی بعد از این حضور سرزده، دستور آغاز بازگشت نیروها را به نقاط مستقر دائمی خود اعلام کرد.

رزمایش بزرگ کریمه در سواحل این منطقه در دریای سیاه در حال برگزاری است و و احدهای نظامی و تفنگداران دریایی و ناوها و ناوچه های موشک انداز و مین یاب ناوگان دریای سیاه روسیه در آن شرکت دارند.

در تاریخ ۲۲ آوریل (دوم اردیبهشت)  ، در کریمه، مرحله اصلی تمرینات منطقه نظامی جنوب و نیروهای هوابرد (نیروهای هوابرد) برگزار شد.  

 وزیر دفاع روسیه پیشتر، آمریکا و ناتو را متهم کرده بود که با اقدامات تحریک آمیز خود در دریای سیاه وضعیت منطقه را متشنج و پرتنش کرده اند.

به گزارش ایرنا،  شایگو در جمع مقامهای ارشد وزارت دفاع روسیه گفت: اوضاع راهبردی در جنوب غرب روسیه بخاطر تلاش برخی کشورها برای افزایش حضور نظامی خود متشنج و پرتنش شده است ودولت اوکراین همچنان برای بی ثبات کردن اوضاع منطقه دونباس (منطقه مناقشه شرق این کشور با ساکنان روس تبار) تلاش می کند.

 شایگو همچنین از انتقال شمار زیادی از نیروهای نظامی ناتو و آمریکا به مرزهای غربی روسیه خبر داد و گفت که ناتو قصد دارد در مجموع ۴۰ هزار نیروی نظامی در مناطق همجوار روسیه مستقر کند.  

رزمایش بزرگ نیروهای مسلح روسیه در شبه جزیره کریمه که با حضور "سرگئی شایگو" وزیر دفاع این کشور از روز پنجشنبه آغاز شد در شرایط پرتنش بین غرب و مسکو، نوعی قدرت نمایی روس ها مقابل آمریکا و ناتو ارزیابی شد.

این رزمایش را روسیه در حالی برگزار کرده که تنش های این کشور با آمریکا و متحدان آن در ناتو تشدید شده است و دو طرف به یکدیگر هشدار می دهند.

روابط روسیه و ناتو در هفت سال اخیر پس از روی کارآمدن دولت جدید غرب گرا در اوکراین تیره و پرتنش شده است.

ناتو در این مدت برای تحت فشار قرار دادن روسیه در مساله اوکراین و قطع کمک ها و حمایت های مسکو از روس تبارهای جدایی طلب مناطق شرق اوکراین، ده ها رزمایش در مجاورت مرزهای روسیه برگزار کرده است.

بخش عمده این رزمایش های ناتو در دریای سیاه بوده و روسیه نیز برای قدرت نمایی، چند رزمایش در این پهنه آبی برگزار کرده است.

رزمایش اخیر دریایی روسیه نیز در واقع قدرت نمایی این کشور در برابر غرب و ناتو ارزیابی شد و حاوی این پیام است که مسکو در دفاع از منافع خود توانایی نظامی کافی دارد و به نظر می رسد که آمریکا با انصراف از اعزام دو ناو جنگی به دریای سیاه به رغم اعلام قبلی، هشدار روسیه را جدی گرفته است.  
 

برچسب‌ها:

نظر شما