شناسهٔ خبر: 46799666 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

پیام تسلیت عروج جانسوز فرمانده خط‌شکن، سردار حق‌بین

مدیرکل، معاونین و کارکنان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در پی ارتحال جانسوز سردار «محمدعلی حق‌بین»، همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و از فرماندهان مطرح مقاومت در سوریه و عراق پیام تسلیتی صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، متن این پیام به شرح زیر است:

بر لوح مزار عاشقان نقش زدند                   من مات من العشق فقد مات شهید

پر گشودن کبوتر عاشق‌پیشه، جانباز سرافراز سرتیپ دوم پاسدار «محمدعلی حق‌بین» به جوار قدسی حضرت حق، اقبال بلندی است که تنها شامل شایستگانی چون او می‌شد.

شهادت جگرسوز این سردار رشید سپاه اسلام، رزمنده دلاور و پاسدار بزرگ آرمان انقلاب اسلامی را به خانواده محترم وی و همرزمان حماسه سازش تسلیت و تعزیت می‌گوئیم و از درگاه ایزد منان می‌خواهیم بازماندگان این شهید عزیز را در زمره صابران قرار داده و راهش را پر رهرو سازد.

سردار محمدعلی حق‌بین، از فرماندهان بنام گیلانی، فاتح شهرهای نبل و الزهرا در سوریه، عصر روز گذشته (سه‌شنبه) پس از تحمل دوره‌ای بیماری در بیمارستان پارس رشت به ملکوت اعلی پیوست.

سردار حق‌بین مدت‌ها در سمت فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان مشغول به خدمت بود و پس از آن به عنوان مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) نیروی زمینی سپاه منصوب شد.

وی از همرزمان سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و از فرماندهان مطرح مقاومت در سوریه و عراق بود که به همین خاطر از دست رهبر معظم انقلاب به دریافت نشان فتح نائل آمده بود.

سردار سرافراز گیلانی با وجود جراحات بسیار یادگار جنگ تحمیلی و نیز دفاع از حرم اهل‌بیت(ع)، به کروناویروس مبتلا شد و پس از تحمل دوره‌ای بیماری در بیمارستان پارس رشت به همرزمان شهیدش پیوست.

کتاب خاطرات این سردار رشید اسلام با عنوان «گیلمانا» سال گذشته منتشر شد.

نظر شما