شناسهٔ خبر: 46796787 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید استاندار تهران بر صیانت از اراضی ملی

استاندار تهران گفت: ظرفیت سازمان جغرافیایی با قدمت ۱۰۰ ساله در حوزه نقشه های هوایی احصا شد و با پیگیری معاونت هماهنگی امور عمرانی منجر به عقد تفاهم نامه به منظور پایش وضعیت اراضی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه تفاهم نامه با سازمان جغرافیایی با اشاره به لزوم حفظ اراضی ملی اظهار داشت: حفظ متر به متر اراضی ملی، باغات و اراضی استان برای استانداری حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود وسعت سرزمینی در استان پر جمعیت تهران و روند گسترش شهرنشینی تراکم جمعیت در تهران ۹۵۰ نفر در هر کیلومتر مربع و در بهارستان ۱۰ هزار نفر در هر کیلومتر مربع است.

استاندار تهران عنوان کرد: جهت صیانت و حفظ اراضی اقداماتی توسط دستگاه های اجرایی پیگیری شده منتها اقدامات پیگیری شده به وسیله نیروی انسانی زمانبر بود و ظرفیت سازمان جغرافیایی با قدمت ۱۰۰ ساله در حوزه نقشه های هوایی احصا شد و با پیگیری معاونت هماهنگی امور عمرانی منجر به عقد تفاهم نامه شد.

محسنی بندپی سپس گفت: پیشنهاد اولیه مبنی بر رصد هوایی هر ۵ روز بوده که به ۳ روز کاهش دادیم تا رصد به موقع صورت گیرد و در شروع کار ورود به هنگام، به موقع و اثربخش داشته باشیم و در حفظ اراضی و جلوگیری ساخت و سازهای غیرمجاز با این ابزار تسریع شود.

وی در مورد هزینه های تخریب گفت: قبلا فرد ساختمان را می ساخت و بعد هزینه تخریب وجود داشت مثل هتل آریانا که ۱۳ طبقه بالا برود و هزینه مالی داشته باشد ولی با این روش در روزهای اولیه رصد و از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری می شود.

انتهای پیام/

نظر شما