شناسهٔ خبر: 46790636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم بسیج همه امکانات برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در قزوین

استاندار قزوین گفت: با بسیج همه امکانات استان برای تسریع در اجرای طرح‌های اقدام ملی مسکن جدی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار در جلسه شورای مسکن استان گفت: طرح اقدام لزوم بسیج همه امکانات برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن ملی مسکن بسیار مهم است و همه ظرفیت‌های استان باید بسیج شود تا کار‌ها سرعت گیرد.

وی افزود: منطقی نیست که جایگاه ما در بخش مسکن در میانه‌های جدول کشوری باشد لذا باید با تلاش مضاعف در رده‌های بالای جدول قرار گیریم.

استاندار گفت: بخش مسکن موتور محرکه اقتصاد و اشتغال کشور است و می‌تواند سایر حوزه‌ها را فعال کند و به پویایی برساند به طوری که فقط در استان قزوین ظرفیت ایجاد ۱۰ هزار شغل را با فعال کردن بخش مسکن داریم.

جمالی پور یادآورشد: صنایع خودروسازی و مسکن پیشران ایجاد اشتغال و زنجیره تقویت سایر بخش هاست و توجه به آن باید در دستور کار مدیران ذیربط قرار گیرد.

وی گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و امور زیربنایی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نباید به خاطر مطالبات دستگاه‌های اجرایی زمین بماند و متوقف شود هرچند قبول داریم شرکت‌های برق و آب و فاضلاب باید منابع مالی داشته باشند تا ماموریت‌های خود را انجام دهند، اما انتظار داریم مساعدت‌ها بیشتر شود تا افراد نیازمند بسرعت صاحب مسکن شوند.

استاندار گفت: زمین متعلق به دولت است و در واگذاری آن برای اجرای طرح اقدام ملی و یا تامین منابع زیرساخت‌ها نباید سخت گیری کنیم هرچند تاکنون روند واگذاری خوب بوده، ولی برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بیشتر لازم است کار‌ها شتاب گیرد.

وی اضافه کرد: از این پس لازم است پیشرفت کار‌ها به صورت هفتگی گزارش شود و هر جا مانعی بود اعلام شود تا از وزارتخانه آن را پیگیری کنیم.

جمالی پور با اشاره به کمبود پارکینگ در طرح مسکن مهر در ناحیه شهری مهرگان اظهارداشت: شهرداری محمدیه برای احداث پارکینگ در ناحیه شهری مهرگان طرح مناسبی ارائه کند تا بخشی از مشکلات این منطقه برطرف شود.

استاندار یادآورشد: مهرگان با استقرار حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت که در آینده به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید ظرفیت شهر شدن را دارد و اگر این مجوز را از وزارت کشور و دولت بگیریم بسیاری از مشکلات این ناحیه برطرف خواهد شد.

وی برای بررسی و پیگیری شهر شدن مهرگان قول مساعد داد و گفت: پس از بررسی کارشناسی این موضوع اگر فقط به مصوبه دولت نیاز باشد، به سرعت آن را پیگیری می‌کنیم.

جمالی پور همچنین بیان کرد: دریافت عوارض با درجه بندی شهر‌ها صورت گیرد و میزان آن در شهر‌ها هم نزدیک شود و برای خرید یک باره سیمان و ذخیره شدن آن برای تسریع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن هم موافقیم.

انتهای پیام/

نظر شما