شناسهٔ خبر: 46786909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد:

پروژه چپگرد «حاج قربان» با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان احداث می شود

کاظمی با اشاره به اینکه طول چپگرد حاج قربان ۶۱۰ متر، عرشه ۴۴۰ متر، رمپ ۱۷۰ متر و عرض آن ۹.۵متر خواهد بود، گفت: این پروژه طی۱۰ ماه و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «خلیل‌ الله کاظمی» امروز(۱ اردیبهشت) در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم(ص) به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ۲ سال پیش در جلسات بررسی پروژه‌های ترافیک شهری و در پی مطالعات به روز شده احداث این دوربرگردان به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گرفت، گفت: خوشبختانه بالغ بر ۹۰ درصد از پروژه های مصوب در این محدوده به اتمام رسیده است و یا در حال اتمام است.

 

معاون عمران حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: خودروهایی که از بزرگراه پیامبر اعظم (ص) می‌خواهند وارد بزرگراه آیت‌الله رفسنجانی شوند باید ۵ کیلومتر مسیر اضافی طی کنند که در کنار آلودگی هوا مصرف سوخت بیشتر و هدر رفت وقت را به دنبال دارد از طرف دیگر دوربرگردان فعلی که در این بزرگراه وجود دارد سبب بروز حادثه و ترافیک زیاد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه محدوده اجرای پروژه چپ گرد حاج قربان در شریان ورودی شهر قراردارد خاطرنشان کرد: لذا نمی شد تداخل ترافیکی زیادی ایجاد کنیم لذا تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از مسدود شدن مسیر و ایجاد ترافیک پروژه توسط قرارگاه خاتم و به روش سگمنتال (قطعات پیش ساخته بتنی) احداث شود.

 

کاظمی با اشاره به اینکه طول این چپگرد ۶۱۰ متر، عرشه ۴۴۰ متر، رمپ ۱۷۰ متر و عرض آن ۹.۵متر خواهد بود، گفت: این پروژه طی۱۰ ماه و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

پایان پیام/483

نظر شما