شناسهٔ خبر: 46782719 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

سهمگین‌ترین حادثه سیستم خودران تسلا؛ دو نفر جان باختند

مهدی ملکی

صاحب‌خبر -

براساس گزارش شبکه‌ی KPRC 2 هیوستون، مقامات تگزاس اعلام کرده‌اند که یک دستگاه خودروی تسلا پس از برخورد با یک درخت دچار آتش‌سوزی شده و دو سرنشین این خودرو در آتش، جان باختند. مقامات تگزاس تایید کرده‌اند که این خودرو بدون راننده و با سیستم خودران در حرکت بوده است.

هنوز علت این تصادف، که در ساعت ۹ شب به وقت محلی در شهر اسپرینگ در ایالت تگزاس رخ داده است، مشخص نشده و مسئولین در حال بررسی آن هستند. به گزارش KHOU، نیروهای امدادی برای خاموش‌کردن ین آتش‌سوزی در طی چهار ساعت از ۳۰ هزار گالن آب استفاده کرده‌اند چرا که باتری این خودرو به‌طور مداوم شعله‌ور می‌شد. نیروهای امدادی برای دریافت توصیه‌ در مورد نحوه‌ی اطفای حریق این خودرو با شرکت تسلا تماس گرفتند اما هنوز مشخص نیست که پاسخی از طرف این شرکت دریافت کرده‌اند یا خیر.

خودروی تسلا

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این خودرو با سرعت بالایی در حال حرکت بوده و پس از خارج‌شدن از مسیر، با سرعت به درخت برخورد کرده است. براساس گزارش KHOU، یکی از سرنشینان در صندلی جلو و نفر دیگر در صندلی عقب قرار داشته‌ است. مارک هرمن، افسر منطقه‌ی ۴ هریس کانتی تایید کرده است که در زمان وقوع این حادثه، خودرو بدون راننده در حال حرکت بوده است. هنوز مشخص نیست که آیا سیستم خودران این خودرو فعال بوده است یا خیر.

در حال حاضر، حدود ۲۳ مورد تصادف ناشی از سیستم خودران خودروها در دست بررسی قرار دارد اما این اولین تصادف مرگباری بود که راننده خودرو را کنترل نمی‌کرده است. شرکت تسلا در گذشته نیز به کاربران خودرهای خود اعلام کرده بود که سیستم خودران این خودروها هنوز به حد کافی تکامل نیافته و رانندگان در زمان استفاده از این سیستم باید به جاده توجه داشته باشند.

برای مشاهده ادامه خبر با کلیک روی این متن به صفحه مربوطه در تکفارس مراجعه کنید

4
1

برچسب‌ها:

نظر شما