شناسهٔ خبر: 46782515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پایانه مرزی "پیشین" با حضور وزیر راه افتتاح شد

گروه استان‌ها ــ ‌پایانه مرزی "پیشین" به عنوان سومین گذرگاه رسمی ایران و پاکستان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات پاکستانی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از راسک، صبح امررز پایانه مرزی "پیشین" به عنوان گذرگاه رسمی مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، داریوش امانی تهرانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه، رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران و مقاماتی از کشور پاکستان افتتاح شد.

گذرگاه "پیشین- مند" واقع در شهرستان راسک در جنوب سیستان و بلوچستان بعد از دو گذرگاه "میرجاوه" در شهرستان میرجاوه واقع در شمال و "جالق" در شهرستان سراوان واقع در میانه استان، سومین گذرگاه جهت تردد رسمی میان دو کشور محسوب می‌شود.

داریوش امانی تهرانی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح سایت موقت پایانه مرزی پیشین به مساحت 2.5 هکتار دارای 450 مترمربع ساختمان با 250 هزار هکتار عملیات خاکی و اعتبار 28 میلیارد تومان هستیم و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است این پایانه در مساحت 13 هکتار احداث شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه این پایانه مرزی با هدف تسهیل ترددهای مرزی بین ایران و پاکستان و رونق ترانزیت راه‌اندازی شده، افزود: پایانه مرزی پیشین در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مدت 44 روز احداث شده است.

احمدعلی موهبتی نیز در  این مراسم اظهار داشت: افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان در دستور کار است و در این راستا وزارت راه و شهرسازی برای پروژه‌های مرزهای رسمی و پایانه‌های رسمی محدودیت اعتباری ندارند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سند آمایش استان ترانزیت و تجارت ب عنوان بزرگترین مزیت مطرح است، خاطرنشان کرد: در این راستا در سال‌های اخیر اعتبارات ویژه‌ای به خصوص برای پروژه‌های بندر شهید بهشتی چابهار و راه آهن در نظر گرفته شده و این پروژه‌ها پیشرفت قابل قبولی داشته‌اند.

به گزاش تسنیم، منطقه "پیشین" در شهرستان تازه تاسیس راسک در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده و منطقه "مند" در ایالت بلوچستان کشور پاکستان در نزدیکی مرز با جمهوری اسلامی ایران قرار دارد؛ فاصله این پایانه مرزی از بندر چابهار 180 کیلومتر است.

انتهای پیام/392/س

نظر شما