شناسهٔ خبر: 46775236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پایانه مرزی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پایانه مرزی

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  "داریوش امانی تهرانی" امشب(سه‌شنبه) در حاشیه بازدید از روستای تیس چابهار و در آستانه ورود وزیر خارجه پاکستان به کشورمان گفت: مرز پیشین که فردا افتتاح می‌شود در مجموع به مساحت ۱۳ هکتار احداث خواهد شد که فعلا سایت موقت آن به مساحت ۲ و نیم هکتار با ۲۵۰ هزار هکتار عملیات خاکی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۸ میلیارد تومان برای سایت نخست هزینه شده افزود: ۴۵۰ متر مربع ساختمان برای سایت نخست این مرز ساخته شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: برای انجام کار‌های جزئی مربوط به همین سایت هنوز هشت میلیارد تومان نیاز داریم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با بیان اینکه مرز" پیشین" سومین مرز مشترک ما با پاکستان است اظهارداشت: خدا را شاکریم که دو مرز "ریمدان" و پیشین در فاصله کوتاهی احداث شدند، قبل از سال ۱۴۰۰ این پروژه به همت همکاران ما در جنوب سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری بود.

او تصریح کرد: اما به واسطه برخی هماهنگی‌هایی که می‌بایست با دولت پاکستان انجام می‌دادیم، این افتتاح فردا انجام خواهد شد.

داریوش امانی تهرانی گفت: بعد از اینکه این مرز افتتاح می‌شود شاهد حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی در آن منطقه هستیم و همچنین ورود و خروج و ترانزیت هم رونق خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: امکانات بیشتر و بهتری هم برای مسافران این مرز فراهم شده است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به منظور افتتاح مرز رسمی پیشین ساعاتی قبل وارد فرودگاه کُنارک - چابهار شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران قرار گرفت.

فردا اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ همزمان با سفر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به چابهار سومین گذرگاه رسمی مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان افتتاح می‌شود.

بر این اساس قرار است گذرگاه پیشین-مند در شهرستان "راسک" افتتاح شود.

اکنون تردد رسمی بین ایران و پاکستان از دو گذرگاه "میرجاوه" در شمال استان سیستان و بلوچستان و "جالق" در شرق این استان انجام می‌شود.

مرز پیشین جنوبی‌ترین گذرگاه استان سیستان و بلوچستان با پاکستان خواهد بود.

فاصله پایانه مرزی پیشین از بندر چابهار ۱۸۰ کیلومتر است.

نظر شما