شناسهٔ خبر: 46773337 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کمیسیون مشترک برجام در بیانیه ای اعلام کرد:

گروه ویژه درباره ترتیبات عملی فعال شدن برجام تشکیل می‌شود

لندن – ایرنا – «انریکه مورا» رییس کمیسیون مشترک برجام بعد از نشست امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضا تصمیم گرفتند تا از طریق تشکیل گروه جدیدی در سطح کارشناسی، ترتیبات عملی برای فعال شدن برجام را بررسی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام خارجی امروز سه شنبه کار خود را در وین به صورت فیزیکی از سر گرفت. کمیسیون مشترک برجام بر اجرای این توافق نظارت دارد.

این نشست به ریاست معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی، انریکه مورا، از طرف نماینده عالی اتحادیه اروپا، جوسپ بورل و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونین/مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار شد.

مشارکت کنندگان پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات جاری وین را در خصوص تدابیر مورد نیاز برای رفع تحریم‌ها و اجرای برجام با نگاه به بازگشت محتمل آمریکا به این توافق بررسی کردند.

آن‌ها همچنین اراده خود را برای پیگیری‌ تلاش‌های دیپلماتیک از جمله در کمیسیون مشترک و تماس‌های جداگانه هماهنگ کننده برجام با مشارکت کنندگان و ایالات متحده مورد تاکید قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که نشست آتی کمیسیون مشترک هفته اینده برگزار می‌شود.

دور پنجم از هجدهمین نشست‌های کمیسیون مشترک برجام امروز در گراندهتل وین برگزار شد. در این نشست، روسای هیات های مذاکره کننده کشورهای طرف‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوهای فنی و پیش‌نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفت‌وگوها پرداختند.

در نشست امروز کمیسیون مشترک، سید عباس عراقچی رئیس هیأت ایرانی ضمن تصریح مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفت‌وگوها را به رغم دشواری ها و چالش های موجود، رو به جلو ارزیابی کرد.‌

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفت و گوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی های غیرمنطقی برود، گفت و گوها را متوقف خواهد کرد.

هیات ها پس از مشورت در پایتخت های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سر گیری نشست کمیسیون مشترک برجام،  گفت و گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

نظر شما