شناسهٔ خبر: 46762137 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران:

تعداد صندوق‌های رای باید افزایش یابد / برگزاری چهار انتخابات همزمان می‌تواند موج چهارم را به موج پنجم در دو ماه آینده تبدیل کند

رئیس شورای شهر تهران گفت: از شهرداری پایتخت تقاضا داریم به ستاد ملی کرونا کمک کند تا تعداد صندوق‌ها را در تهران دست‌کم به 2 برابر افزایش دهیم. باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای زمان نحوه تبلیغات انتخابات و زمان برگزاری انتخابات در وزارت کشور استانداری و فرمانداری ها انجام شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران روز سه شنبه در جریان دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: شرایط کرونا رو به وخامت است و شرایط بستری ها افزایش دارد و به نظر می رسد شاهد تثبیت وضعیت قرمز در اردیبهشت ماه خواهیم بود.

 

به گزارش ایرنا، وی افزود: در شرایطی که برای برگزاری چهار انتخابات همزمان در کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم، می‌تواند پیک فعلی و موج چهارم را به موج پنجم در دو ماه آینده تبدیل کند.

 

هاشمی ادامه داد باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای زمان نحوه تبلیغات انتخابات و زمان برگزاری انتخابات در وزارت کشور استانداری و فرمانداری ها انجام شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری تک‌رقمی است اما انتخابات شوراها شش رقمی است، اظهار داشت: در استان تهران اگر فقط هر داوطلب شورای شهر، 2 جلسه انتخاباتی برگزار کند در یک هفته حدود 10 هزار جلسه انتخاباتی خواهیم داشت و اینها می‌تواند به کانون شیوع کرونا تبدیل شود.

 

وی ادامه داد: لازم است تمهیدات ویژه‌ای برای برگزاری انتخابات در دوران کرونا اندیشیده شود و می توان تجربه انتخابات الکترونیکی شورایاری‌ها را مدنظر قرار داد.

 

هاشمی گفت: لازم است استانداری، شهرداری و سایر نهادهای دخیل در انتخابات کنار هم قرار گیرند تا انتخاباتی برگزار شود که تبدیل به بحران بهداشتی در کشور نشود.

 

انتخابات  سیزدهمین دوره رئیس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری  و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان  28 ماه خرداد امسال برگزار می شود.

 

نظر شما