شناسهٔ خبر: 46754115 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

تأسیس «سوپر لیگ اروپا» از سوی 12 باشگاه بزرگ اروپایی، فوتبال را به هم ریخت

کودتای پول‌ساز

صاحب‌خبر -
ساعات بامدادی دوشنبه شب در حالی سپری می‌شد که خبری جنجالی همه خبرهای فوتبالی را تحت‌الشعاع خود قرار داد. 12 باشگاه بزرگ اروپایی پس از ماه‌ها مذاکره و با‌وجود تهدیدات شدیداللحن یوفا و فیفا دست به تأسیس سوپر لیگ اروپا زدند.
رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی، اینتر، میلان و یوونتوس 12 عضو مؤسس سوپر لیگ اروپا هستند.
آنها کلید خوردن تورنمنتی را اعلام کردند که حمله‌ای مستقیم به یوفا و چمپیونزلیگ (لیگ قهرمانان) است. 20 باشگاه شرکت کننده که 15 تیم اعضای مؤسس سوپر لیگ هستند و یک مکانیزم انتخابی برای 5 تیم دیگر که سالانه بر اساس دستاوردهایی که در فصل قبل داشته‌اند به این لیگ راه خواهند یافت.
البته باشگاه‌هایی مانند بایرن مونیخ، بورسیا دورتموند و پاری سن ژرمن اعلام کرده‌اند که به سوپر لیگ ملحق نمی‌شوند و به سنت یوفا وفادار خواهند ماند. موضوعی که با مخالفت شدید فیفا و یوفا مواجه شده و مقامات فوتبال اروپا اعلام کرده‌اند که بازیکنان و مربیانی که در سوپرلیگ اروپا شرکت کنند حق حضور در کلیه رقابت‌های اروپایی را نخواهند داشت و فیفا هم گفته به بازیکنان حاضر در سوپر لیگ اجازه شرکت در جام جهانی را نمی‌دهد.
این موضوع با واکنش فلورنتینو پرز مواجه شده و رئیس باشگاه رئال مادرید که رئیس سوپرلیگ اروپا هم معرفی شده گفته ما جام جهانی خودمان را برگزار می‌کنیم. این رقابت‌ها سود سرشار و میلیارد یورویی برای تیم‌های مؤسس دارد و تیم‌های کوچک متضرر می‌شوند و باید دید این مسابقات چه سرانجامی خواهد داشت.

نظر شما