شناسهٔ خبر: 46744677 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

جمشیدیان در گفت‌وگو با آنا:

مجیدی خط حمله تیمش را مرگبار کرده است/ الدحیل عیار استقلال را برای ستاره سوم مشخص می‌کند

پیشکسوت تیم استقلال گفت: مجیدی خط حمله استقلال را آتشین کرده و دیدار با الدحیل عیار آبی‌پوشان را که مدعی کسب ستاره سوم هستند، مشخص می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، استقلال در نمایشی خیره‌کننده مقابل الشرطه عراق به برتری 3 بر صفر دست یافت تا برای یکایک تیم‌های حاضر در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا خط و نشان بکشد. آبی‌پوشان در دو بازی اخیر خود هشت گل وارد دروازه حریفان کرده‌اند و اگر بتوانند به همین روند ادامه دهند دور از ذهن نیست که این تیم تا مراحل پایانی مسابقات صعود کند.

احمد جمشیدیان درباره برتری استقلال مقابل الشرطه عراق به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: استقلال بازی را خوب شروع کرد و حریف را تحت فشار قرار داد. همانند بازی نخست مقابل الاهلی عربستان شرایط به سود نماینده ایران پیش رفت. اشتباه بازیکن الشرطه و خطای شدیدی که روی فرشید اسماعیلی انجام داد چاره‌ای برای داور جز نشان دادن کارت قرمز نگذاشت. به نظر می‌رسید با 10 نفره شدن الشرطه این تیم بازی فشرده‌ای را در خط دفاعی خود انجام دهد که دقیقاً به همین شکل بازی کرد ولی این استقلال بود که بالاخره توانست شکافی در خط دفاعی این تیم ایجاد کند و به گل نخست برسد.

وی ادامه داد: گلی که در دقایق پایانی نیمه اول برای استقلال به ثمر رسید باعث شد تا در نیمه دوم الشرطه که سه امتیاز را از دست رفته دیده بود، از بازی فشرده نیمه نخست خود خارج شود و این موضوع فضای بیشتری به خط حمله مرگبار استقلال داد. دو گل دیگر سهم استقلال شد و البته که دو، سه فرصت بسیار خوب دیگر نیز به هدر رفت که یکی از آنها تیرک دروازه الشرطه را به لرزه درآورد. در مجموع استقلال برتری کاملی بر حریف عراقی داشت و شایسته کسب سه امتیاز مسابقه بود.

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: فصل گذشته درخشش فوق‌العاده شیخ دیاباته، مهدی قایدی و امیر ارسلان مطهری، خط حمله آتشینی در مقابل حریفان استقلال ایجاد کرده بود. بزرگ‌ترین چالش استقلال در زمان سرمربیگری محمود فکری این بود که نتوانست از این بازیکنان به بهترین شکل بازی بگیرد و موتور گلزنی آبی‌ها خاموش شده بود. در دو بازی اخیر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، مهدی قایدی سه گل زده و شیخ دیاباته دو بار برای آبی‌ها گلزنی کرده است. ضمن اینکه قایدی از نظر پاس‌های گل نیز مثمرثمر بوده و توان هجومی نفراتی چون فرشید اسماعیلی و محمد نادری نیز به خوبی بروز داده شده است. دلیل درخشش استقلال در گلزنی به‌خصوص توسط مهاجمانش این بوده که فرهاد مجیدی در نقش مهاجم بازی می‌کرده و با اعتماد به نفس خوبی که به خط حمله تیمش داده، باعث خلاقیت شاگردانش شده است که آنها هم پاسخ خوبی به اعتماد سرمربی تیمشان داده‌اند.

وی در مورد مصاف استقلال با الدحیل قطر عنوان کرد: بدون شک الدحیل تیم باکیفیتی است و از خط حمله خوبی بهره می‌برد. نماینده قطر همانند بیشتر تیم‌های عربی در نیمه عقب زمین شرایط خوبی ندارد. در واقع الدحیل خط حمله آماده‌ای دارد ولی خط دفاع این تیم شکننده است و استقلال می‌تواند با دفاعی مناسب از ضعف‌های مدافعان حریف نهایت استفاده را ببرد. در مجموع دیدار با الدحیل را باید سخت‌ترین چالش استقلال در گروه C دانست که عیار این تیم را که مدعی کسب ستاره سوم در این فصل است به طور کامل مشخص می‌کند.

جمشیدیان در مورد اینکه استقلال برخلاف دیدار با الاهلی، در دیدار با الشرطه گلی وارد دروازه‌اش نشد تأکید کرد: بزرگ‌ترین تغییر در فرهاد مجیدی در بازگشت به استقلال، بالا بردن استحکام خط دفاعی تیمش است. اگر بازی با الاهلی عربستان را نادیده بگیریم، در دیدارهایی که استقلال از زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی انجام داده، این تیم عملکرد خوبی داشته است. سرمربی آبی‌پوشان به این باور رسیده که فصل گذشته که تیمش در گلزنی بسیار موفق بود، اگر خط دفاعی بهتری داشت و راحت گل نمی‌خورد، می توانست به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذف منجر شود. رفع نقایص خط دفاعی استقلال می‌تواند این تیم را به موفقیت‌های بزرگ‌تر رهنمون کند.

انتهای پیام/4048/

نظر شما