شناسهٔ خبر: 46743093 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:

سردار حجازی با شوق شهادت پیوسته در تلاش و مجاهدت بود

در پیام تسلیت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه آمده است: سردار حجازی با شوق شهادت و در پی جلب رضایت حق‌تعالی، پیوسته در تلاش و مجاهدت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی شهادت سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی از فرماندهان و جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس و جانشین فرماندهی سپاه قدس که دوران حیاتش سرشار از مجاهدت و تحکیم پایه‌های امنیتی و دفاعی کشور بود، موجب تأسف و تألم همگان گردید و بار دیگر غمی سنگین را بر دل‌های عاشق حرم آل الله و مجاهدان راه خدا نشاند.

مجاهدت‌ها و فداکاری‌های این عزیز سفر کرده در طول هشت سال دفاع مقدس از آغازین روز‌های تهاجم دشمن بعثی تا پایان روز‌های نبرد، برای همیشه ماندگار و در زمره باقیات‌الصالحات آن سردار گران‌قدر ثبت و ضبط شده است. تلاش بی‌وقفه این سردار پرتوان و اخلاق مدار پس از دفاع مقدس نیز در صحنه‌های مختلف ادامه یافت و منشأ اثرات فراوانی گردید. او در سِمَت فرماندهی نیروی مقاومت بسیج، جانشینی فرمانده کل سپاه پاسداران و جانشینی فرمانده نیروی قدس یک پاسدار همیشه آماده جان‌فشانی و در صحنه بود.

سردار حجازی با شوق شهادت و در پی جلب رضایت حق‌تعالی، پیوسته در تلاش و مجاهدت بود و در دفاع از مکتب متعالی اسلام ناب محمدی (ص)، به‌ویژه در همراهی و همرزمی با سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، لحظه‌ای از پای ننشست و سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به یاران شهیدش پیوست.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس شهادت آن فرمانده جانباز را به محضر فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی)، فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران، نیروی قدس، خانواده مکرم وی، همرزمان و فرماندهان دفاع مقدس تبریک و تسلیت می‌گوید. ان‌شاءالله خداوند متعال روح پاکش را با سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همرزمان شهیدش محشور و قرین رحمتش فرماید.»

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما