شناسهٔ خبر: 46741347 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سردار فلاح‌زاده به سمت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد دومین اطلاعیه سازندگان «رعد و برق»/ می‌شد با سرهم بندی به پخش سریال ادامه داد

در پی توقف سریال رعد وبرق از شبکه پنج صدا و سیما، سازندگان این سریال با انتشار بیانیه‌ای به این توقف واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، توقف موقتی پخش سریال مناسبتی «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی داود هاشمی، هر چند اتفاقی نادر در تلویزیون است، اما تنویر افکار عمومی درباره بخشی از دلایل آن بی‌تردید به رفع ابهامات کمک شایانی می‌کند. 

سریال «رعد و برق» با هدف بازسازی عواقب سیل ویرانگر و خانمان برانداز استان‌های شمالی ایران، از جمله گلستان و مازندران و خراسان شمالی و جنوب و جنوب غرب کشور، بعد از ماه‌ها تحقیق و بررسی و دقت نظر و وسواس‌های مسبوق به سابقه بهروز افخمی از اواسط زمستان سال ۹۸ کلید خورد. 

جالب آنکه ابتدا قرار بود بین ۱۲ تا ۱۴ قسمت سریال در خوزستان اتفاق بیفتد، چهار قسمت در خرم آباد و بقیه قسمت‌ها در گلستان. حتی ۱۲ قسمت از فیلمنامه بخش‌های مربوط به خوزستان نیز که پس از ماه‌ها تحقیق نوشته و تحویل شبکه شد، به خاطر شدت شیوع کرونا و عدم امکان تصویربرداری در این استان، به محاق رفت! اتفاقی ناگزیر که برنامه‌ریزی تولید را به کل به هم ریخت و اهل فن، نیک از تبعات و لطمات آن آگاهند. 

طی یک سال و اندی تصویربرداری، سازندگان با مشکلات پیش‌بینی شده و گاه نامترقبه بسیاری در هنگام تولید دست و پنجه نرم کردند. مشکلاتی که قطعاً بخش عمده‌ای از آن‌ها به تبع حضور در لوکیشن‌های واقعی در شرایط جوی نامساعد رقم خورد. 

فقط بازسازی نفس‌گیر حادثه گرفتاری حدود سیصد خودرو در مناطق سیل زده که در همان زمان سه روز وقت نیروهای امدادی را گرفته بود، یکی از ده‌ها موارد طاقت‌فرسایی بود که با مشقت فراوانی در سریال به تصویر کشیده شده است. 

بی شک کسانی که بُعد مسافت، برفگیری، برودت هوا و بارندگی در مناطقی چون توسکستان، ارتفاعات دراز نو، دشت سرعلی آباد، خوش ییلاق شاهرود و… را تجربه کرده اند، درک روشن‌تر و بهتری از شرایط دشوار تولید سریال «رعد و برق» و ناملایمات گریزناپذیر مبتلا به سازندگان خواهند داشت. مشکلاتی که شاید تنها گوشه‌ای از آن‌ها در تصاویر منتشر شده از پشت صحنه سریال ملموس باشد. 

ضمن اینکه نظارت گسترده و دقیق روی پروسه پیچیده پس تولید از جمله آماده‌سازی نسخه نهایی باکیفیت ۴k و تغییر نهایی ناگزیر به HD به دلیل محدودیت‌های سیستم پخش تلویزیون، موجب شد تا سازندگان به فرصت بیشتری نیاز پیدا کنند. 

فرصتی که بدیهی است برای افزایش کیفیت خروجی سریال و ارج‌گذاری به سلیقه و شأن مخاطبان سیما طلب شده و چه بسا مبادا اگر این دغدغه نبود، میشد با وسواس کمتر و سر هم‌بندی و تساهل، به تداوم پخش سریال رضایت داد!

نظر شما