شناسهٔ خبر: 46740566 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقامات لشکری و کشوری عروج شهادت‌گونه سردار حجازی را تسلیت گفتند

تهران- ایرنا- مقامات لشکری و کشوری در پیام‌های جداگانه عروج شهادت گونه سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه یکشنبه در اطلاعیه‌ای از شهادت سردار سرافراز، جانباز سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بر اثر عارضه قلبی خبر داد. به همین مناسبت شخصیتها و مقامات کشوری و لشکری در پیامهایی عروج شهادت گونه این سردار اسلامر ا تسلیت گفتند.

سردار حجازی؛ مرد پیروز میدان‌های سخت 

سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت درگذشت سرتیپ پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه نوشت: مرحوم حجازی از جمله سرداران و مجاهدین سرافراز سپاه اسلام است که سوابق و خدمات درخشانش در سپاه، بسیج، ستاد کل نیروهای مسلح و مبارزاتش در جبهه مقاومت، به حق لقب مرد پیروز میدان‌های سخت را برازنده وی ساخته بود.مجاهدی مومن، انقلابی و نستوه که در ولایتمداری، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی سرلوحه و سرمشقی برای همه همرزمان و همسنگرانش بود.

رفتن سردار حجازی ثلمه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی بود

حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله هم در پیامی  به مناسبت درگذشت سردار حجازی نوشت: این مجاهد بزرگ و سرباز دلاور و رشید اسلام، عمر بابرکت خود را در مسیر پاسداری از اسلام ناب محمدی سپری کرد. رفتن آن یاور امام خامنه‌ای، ثلمه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی بود.

مرد میدان‌های جهاد و خدمت و پاسدار مخلص انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پیامی به مناسبت درگذشت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار کرد: مرد میدان‌های جهاد و خدمت، سردار رشید اسلام و پاسدار مخلص انقلاب اسلامی، سردار پاسدار، حاج سید محمد حجازی (رضوان الله تعالی علیه) به قافله نورانی یاران شهیدش پیوست.

وی افزود: شهادت آن عنصر ایثارگر و خستگی‌ناپذیر را محضر قطب عالم امکان، ولی‌عصر (ارواحنا فداه) و امام رشید و حکیم امت و فرماندهی کل قوا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ملت شهیدپرور و انقلابی، همه سبزپوشان سلحشور سپاه سرافراز پاسداران انقلاب و بیت مکرم و عزیز آن سردار شهید، تبریک و تسلیت می‌گویم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: او که همرزم و رفیق شهید حاج احمد کاظمی و شهید حاج قاسم سلیمانی و بسیاری از سرداران شهید سپاه اسلام بود، پس از عمری رزمندگی، جانبازی و حقیقتا سربازی ولی خدا در همه عرصه‌ها، از دفاع مقدس پرشکوه‌مان تا بسیج جان‌برکف مستضعفین و از لبنان همیشه قهرمان تا نیروی همیشه‌پیروز قدس و سایر هنگامه‌های فداکاری، سرود خدمت و حماسه سرود.

پیام تسلیت امیر حاتمی

سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در پیامی با ابراز تالم و تاسف از درگذشت سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: با عرض تسلیت عروج آن سردار والامقام  به محضر مبارک فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و آحاد کارکنان جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رزمندگان محور مقاومت و بیت شریف این عزیز سفر کرده، از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن سردار مخلص و سرافراز، رحمت و غفران الهی و همنشینی با شهدای انقلاب اسلامی مسئلت می‌کنم.

خدمات ماندگار سردار حجازی در دفاع از مرزهای معنوی انقلاب 

عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما هم در پیامی به مناسبت عروج ملکوتی سردار جانباز شهید سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سردار حجازی در عرصه‌های مختلف از دفاع مقدس هشت ساله تا دفاع از مرزهای فرهنگی کشور در ۱۰ سال فرماندهی نیروی مقاومت بسیج و دفاع از مرزهای معنوی انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت اسلامی خدمات ماندگاری از خود به جای گذاشت و سرباز وفادار ولایت بود.

نام سردار حجازی در کنار نام و یاد سردار سلیمانی همواره خواهد درخشید

حجت‌الاسلام سیدضیاء‌الدین آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در پیامی به مناسبت عروج جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه عنوان کرد: سردار حجازی شخصیت بزرگواری بود که در سنگرهای مختلف خدمتی، عمر با برکت خود را صرف دفاع از اسلام و قرآن، حمایت از مظلومان و محرومان و مبارزه با نظام سلطه کرد. مطمئنا نام و یاد او در کنار نام و یاد سردار محبوب دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بر تارک جهان اسلام همواره خواهد درخشید.

وی افزود: عروج شهادت‌گونه این بنده برگزیده خدا را به محضر ولی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز، ملت شریف ایران، فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح، رزمندگان و مجاهدان جبهه مقاومت، بویژه به فرمانده دلاور سپاه قدس و خانواده گرامی و بازماندگان تسلیت می‌گویم و صمیمی‌ترین درود خود را بر روح پاک او نثار می‌کنم.

در سلوک فردی و مدیریتی در راه و منش فرمانده شهید قدم برمی‌داشت

خانواده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هم در پیامی، با تسلیت شهادت سرتیپ پاسدار سیدمحمد حجازی جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه و از نزدیک‌ترین یاران حاج قاسم اظهار کردند: خبر دردناک ارتحال سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد حجازی بار دیگر ما را داغدار کرد. این مجاهد مخلص، علاوه بر سال‌ها خدمتگزاری در لباس مقدس سپاه، از همرزمان و همراهان و دوستان نزدیک شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی علی‌الخصوص در جبهه مقاومت به‌ویژه در لبنان بود و پس از شهادت حاج قاسم نیز در طریق جهاد، در جایگاه جانشینی فرماندهی نیروی قدس، سربازی شایسته برای فرمانده معظم کل قوا بود و در سلوک فردی و مدیریتی در راه و منش فرمانده شهید قدم برمی‌داشت.

سردار حجازی ستاره درخشان محور مقاومت

 محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام درپی شهادت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه هم رد پیام تسلیت به مناسبت عروج سردار حجازی نوشت: سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی جانشین فرماندهی سپاه قدس از زمره مجاهدانی بود که سال‌های جوانی خویش را به مجاهدت خالصانه و مبارزه در صحنه‌های پرخطر پاسداری و دفاع از انقلاب اسلامی ایران در مناصب مختلف چون فرماندهی نیروی مقاومت بسیج ، معاونت هماهنگی و جانشینی فرماندهی در سپاه پاسداران و نیز معاونت آماد ستاد کل نیروهای مسلح سپری کرد و همچنین همرزم  شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بسیاری از سرداران شهید سپاه اسلام بود و مفتخر به مدال جانبازی گردید .

وی اضافه کرد: شهید گرانقدر سردار حجازی در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت وخدمات ارزنده‌ای از خود به یادگارگذاشت و ستاره‌ درخشان محور مقاومت بود.

سردار حجازی از فرهیختگی و فهم عمیق دینی برخوردار بود

حجت الاسلام والمسلمین رستمی؛رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هم درگذشت سردار حجازی را تسلیت گفت. در پیام تسلیت حجت الاسلام رستمی آمده است: انتشار خبر شهادت‌ سردار عالیقدر و جانباز سرافراز اسلام، سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، داغ دیگری را پس از داغ التیام نیافته شهادت حاج قاسم سلیمانی بر دل مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی گذاشت. این سردار عزیز، تمام عمر با برکت خود را صرف مجاهدت خالصانه در جهت اهتزاز پرچم مستحکم اسلام و مبارزه با ظلم مستکبران و مستبدان کرد و علاوه بر آن، از فرهیختگی و فهم عمیق دینی نیز برخوردار بودند و پس از سال‌ها مبارزه و جهاد در راه عقیده‌ای استوار، اکنون در آغوش همرزمان شهید خود قرار دارد.

پاداش این زندگی عزتمندانه در راه خدا و صرف عمر، در راه معبود و در معبد جهاد، یقینا جایگاهی عظیم و رفیع در آخرت برای آن سردار سرافراز خواهد بود.

همچنین «محمد جلال فیروزنیا»سفیر ایران در لبنان در پیامی آورده است: عروج ملکوتی سردار عزیز و فداکار اسلام سید محمد حجازی باری از غم بر دوش اینجانب و همه دوستان و آشنایان و همکاران ایشان نهاد.

وی ادامه داد: آن سردار بزرگ اسلام عمر با برکت خویش را در صحنه‌های دفاع مقدس،جبهه مقاومت و دفاع از حریم ولایت سپری کرد و در همه این عرصه‌ها نمادی تمام عیار از اخلاص و فداکاری و از خودگذشتگی و مجاهدت در راه خدا بود.

در این پیام تصریح شده است: خداوند متعال روح ملکوتی آن سردار بزرگ را با اجداد طاهرینش و با همه شهدا و صلحا محشور کند و در جوار رحمت بیکران الهی منزلت و آرامش دهد.

فیروزنیا افزود: اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم و فرمانده قهرمان و دلاور ایشان و دبیرکل  حزب‌الله از خداوند متعال صبر و اجر و سلامتی برای خانواده و همه بازماندگان ایشان مسئلت می‌کنم.

نظر شما