شناسهٔ خبر: 46729666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: استانداری بوشهر | لینک خبر

تیم‌های ارزیاب در حال بررسی وضعیت خسارت به واحدهای آسیب دیده از زلزله گناوه و دیلم هستند

استاندار بوشهر با اشاره به زلزله 5.9 ریشتری در شهرستان گناوه گفت: خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشت و چند نفر مصدوم و مداوا شدند و اکنون تیم‌های ارزیاب در حال بررسی وضعیت خسارت به واحدهای آسیب دیده از زلزله گناوه و دیلم هستند.

صاحب‌خبر -

استاندار بوشهر با اشاره به زلزله 5.9 ریشتری در شهرستان گناوه گفت: خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشت و چند نفر مصدوم و مداوا شدند و اکنون تیم‌های ارزیاب در حال بررسی وضعیت خسارت به واحدهای آسیب دیده از زلزله  گناوه و دیلم هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری  بوشهر، عبدالکریم گراوند بعدازظهر امروز در بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده گناوه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع زمین لرزه به بزرگی 5.9 ریشتر در گناوه اظهار داشت: شدت زلزله در گناوه به حدی بود که حتی استان‌‌های همجوار استان بوشهر آن را احساس کردند و با تماس‌های گوناگون خواستار کمک‌رسانی شدند.

وی کانون زلزله را بخش مرکزی گناوه دانست و بیان کرد: خوشبختانه این زلزله تلفات جانی در پی نداشت و 4 نفر به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مشکلات زیرساختی برطرف شد گفت: اکنون مشکل بخش برق‌رسانی در شهرستان گناوه در حال برطرف شدن است.

گراوند، با بیان اینکه برخی از منازل قدیمی که استحکام لازم نداشتند دچار خسارت شدند تصریح کرد: اکنون تیم‌های از هلال احمر، ستاد بحران و فرمانداری گناوه در منطقه در حال ارزیابی منازل خسارت دیده هستند.

وی، با اشاره به خسارت برخی منازل و ترک خوردگی سقف و دیوار افزود: تا فردا ارزیابی تیم‌های اعزامی جمع‌بندی و پس از آن برآورد خسارت انجام می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به شدت زلزله و احساس شدن آن در بیشتر شهرستان‌ها خاطر نشان کرد: در شهرستان دیلم که همجوار گناوه است خوشبختانه آسیبی به مردم وارد نشده و قطعی برق سریع برطرف شد و در دیلم هم وضعیت آسیب‌های زلزله در حال بررسی است.

گراوند با اشاره به استحکام بناهای ساخته شده توسط بنیاد مسکن بیان کرد: بناهایی که بنیاد مسکن ساخته و منازل که مقاوم سازی شده، استحکام ساختمان‌ها به‌گونه‌ای بوده که زلزله صدمه‌ای به آن وارد نکرده است.

وی، بیشترین آسیب زلزله در گناوه به بناهای قدیمی و بافت‌های فرسوده دانست و خاطر نشان کرد: این ساختمان‌ها در چندین زلزله‌هایی، استحکام لازم ندارند‌ که در این راستا تمام روستاهای دیلم و گناوه تیم‌های اعزامی در حال بررسی خسارت‌ها و آسیب‌ها هستند.

انتهای پیام/

نظر شما