شناسهٔ خبر: 46705926 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طی ۹ ماهه سال ۹۹ محقق شد

وضع‌مان در تولید آلومینیوم خوب است؛ صنایع امیدوار باشند

فاطمه صنوبری

طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، میزان تولید شمش آلومینیوم در سال گذشته (۱۳۹۹) با رشد ۶۱ درصدی به بیش از ۴۴۶ هزار تن رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ترکیب منحصر به فرد و خواص عالی آلومینیم، این فلز را از جمله مهمترین مواد مهندسی و ساخت مصالح تبدیل کرده است،   جرم سبک، استحکام به وزن بالا و مقاومت بالا در مقابل خوردگی و زنگ زدگی، آلومینیم را تبدیل به یک فلز عالی کرده و  به لحاظ کیفیت و از نظر ارزش، کاربردی‌ترین فلز بعد از آهن به شمار می آید که در تمامی بخش های صنعت به‌ویژه خودروسازی، قطعه‌سازی و لوازم خانگی پر کاربرد است. بنابراین افزلیش تولید آن می‌تواند گامی موثر در رونق تولید صنایع نیز باشد.

طی دوازده ماهه سال ۱۳۹۹ مجموع تولید شرکت‌های ایرالکو، المهدی-هرمزآل، آلومینای ایران و آلومینیوم جنوب به ۴۴۶ هزار و ۸۴۲ تن رسیده و این در حالی است که مجموع تولید در سال ۱۳۹۸،   ۲۷۸ هزار و ۳۱۸ تن بوده است.

در این میان شرکت ایرالکو با تولید بیش از ۱۸۵ هزار تن بیشترین سهم از تولید را در اختیار داشت و پس از آن المهدی-هرمزآل با تولید ۱۶۳ هزار تن در جایگاه دوم قرار گرفته است. شرکت‌های سالکو (آلومینیوم جنوب) با تولید افزون بر ۷۲.۱ هزار تن و آلومینای ایران با تولید ۲۵.۴ هزار تن نیز در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

همچنین تولید آلومینیوم طی اسفند ماه سال ۱۳۹۹ نیز رشد ۳۸ درصدی را تجربه کرده و به بیش از ۴۱ هزار تن رسیده است. مجموع تولید آلومینیوم در اسفند ۱۳۹۸، ۳۰ هزار تن ثبت شده است.

انتهای پیام

نظر شما